Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

Pozdrav svima
Ja sam Dule iz Beograda a detailingom se iz hobija bavim vec nekoliko godina a od skoro sam sredio garazu i poceo da radim i "za pare"

Sta je detailing?
Ukrato to je detaljno sredjivanje kako spoljasnjosti tako i unutrasnjosti automobila u sta spadaju pravilno pranje automobila, claying, smirglanje, poliranje, voskiranje, odrzavanje spoljnih plasticnih delova, stakala, svetlosnih grupa, ciscenje i voskiranje felni, dubinsko pranje unutrasnjosti, odrzavanje instrument table i panela na vratima, koznih enterijera...
Svaki od ovih postupaka cu detaljno opisati u sledecim postovima

P.S ako krsim pravila foruma,ili moderatori smatraju da temi nije mesto na forumu,slobodno neka obrisu
Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

E pa da krenemo redom...

Pravilno pranje automobila:

Koliko god gornji naslov zvucao smesno, kod nas retko ko pere auto po propisima. Kad to kazem, ne mislim na pravilno pranje sa strane odstranjivanja necistoca, nego sa strane sto boljeg odrzavanja farbe na nasim ljubimcima.
Mogu da se kladim, da vecina vas, kada pere auto to radi po svima nama vec poznatom scenariju, tako sto sipa tecnost za pranje u kofu, napuni vodom, uzme sundjer i dalje je vec poznata procedura... To je mozda nama najpoznatiji nacin pranja, sto ne mora da znaci da je najbolji i najbezbedniji po farbu.
Na nasu veliku zalost, isti tretman dobijamo i u perionicama (bar u onima u kojima sam ja prao auto). Naravno da takvim pranjem dobijamo cist auto, ali time se steti farba i dobijaju se sitne ogrebotine po celom automobilu, takozvane “paukova mreza” i tzv “hologrami”:

Image


Glavni krivac za ogrebotine je pre svega sundjer!
Ukoliko zelite da nakon poliranja kola zadrzite onaj “ogledalo” izgled, auto ne treba da perete sundjerom, nikako.

Zasto ne sundjer?

Zamislite uvecano, cestice prasine, peska, zemlje, koji su na vasem automobilu. Prilikom pranja sundjerom, te cestice bivaju zarobljene izmedju sundjera i povrsine koju perete. Struktura sundjera je takva da je manje vise tvrd, i te cestice ne mogu da udju u njega. Samim tim, povlaceci sundjer napred-nazad po povrsini, grebete istu tim cesticama koje su se nasle izmedlju sundjera i vaseg ljubimca. Na taj nacin nastaju one sitne ogrebotine, koje se najbolje vide na suncu ili kada se uperi svetlo u kola.
Da bi se to izbeglo, koriste se rukavice za pranje kola, kojih ima u razlicitim izdanjima. Najbolje su, kao sto sam spominjao u drugoj temi, rukavice od jagnjece dlake (lambswool), takodje su odlicne od ovcije dlake (sheepskin), a nisu lose ni one mikrofiber:

Image
Image


Ako pogledate te rukavice, videcete da se njihova struktura razlikuje dosta od sundjera. Mekane su, tako da imaju tu neku “dubinu” materijala. Zahvaljujuci tome, cestice prljavstine ne bivaju zarobljene izmedju rukavice i povrsine kola, vec “upadnu” u njenu strukturu i samim tim se lakse odstrane sa kola, ne ostecujuci farbu pri tome. Na taj nacin se izbegava grebanje povrsine, i savetuje se pranje tim rukavicama, kako bi se ocuvao savrsen izgled automobila.

Ali, to ne bi bilo sve.
Kako bi se jos vise smanjila mogucnost ostecenja farbe, pranje kola se izvodi metodom dve kofe. Ta metoda je izmisljena, kako bi se iz rukavice za pranje, odstranjivale cestice peska i prljavstine, koje su pokupljene za povrsine kola.
Metoda 2 kofe?

To je pranje, koje se sastoji kao sto naziv kaze, iz dve kofe. U jednoj kofi je sampon za pranje kola, a u drugoj kofi je cista voda. Pranje se vrsi tako sto se automobil pre svega pokvasi, zatim se rukavica natopi u kofi sa samponom, opere se deo automobila i nakon toga se rukavica ispere u kofi sa svezom cistom vodom. Na taj nacin se skupljene cestice prljavstine ispreru iz rukavice, u zasebnu kofu, sto ostavlja cistu rukavicu i cistu vodu u kofi sa samponom. Ta procedura se ponavlja dok se ne opere ceo automobil.
Image
Da bi se osiguralo sto sigurnije odstranjivanje cestica iz rukavice, prilikom ispiranja, postoje mrezice koje se stavljaju na dno obe kofe. Prilikom ispiranja, rukavicom se predje preko mreze, tako da cestice ispadnu iz rukavice, i samim tim ostaju na dnu kofe, a mrezica onemogucuje da se slucajno cestice pokupe nazad u rukavicu, prilikom potapanja iste u kofu.
Image
Sistem je uzasno jednostavan, ali neverovatno delotvoran.
Ljudi koji se bave “detailing”-om su svoje musterije nakon poliranja savetovale da koriste gore navedene metode pranja, i kazu da su musterije koje su se pridrzavale toga postizale odlicne rezultate u odrzavanju povrsine nakon poliranja. Broj ogrebotina bi se smanjio drasticno, i desavalo se da ako ima nekih ogrebotina, obicno su uzrok neceg drugog.
one ''gume'' koje se koriste u praonicama za skidanje vode... jel' to ima neku pametnu namenu ili samo da im bude lakše da skinu vodu?
To ima namenu da ti izgrebe farbu
Sluzi samo za stakla, ali naravno, nasi strucni perionicari....necu da komentarisem.
Dakle, susenje automobila je najbolje raditi peskirima namenjenim za to. Mikrofiber krpe su odlicne, ali male, pa zato prave peskire koji su dizajnirani da upiju sto vise vode. Odlican primer je Meguiar's Water Magnet Towel.
Najbolja tehnika je da se peskir polozi na povrsinu, da upije vodu, i zatim skloni, bez preteranog trljanja.
Sampon za kola?
Sigurno mnogi od vas koriste fairy i njemu slicne za pranje. Necu da gresim dusu da kazem da to isto koriste u perionicama, posto ne znam sta ko koristi. Fairy je jak odmascivac. Drzite ruke malo duze u rastvoru vode i Fairy-ja i vidite kakva ce vam koza posle toga biti....suva. Isto tako ce da deluje i na vas automobil. U principu, nece mu skoditi, ali hoce vosku, ako ste voskirali/zastitili auto.
Postoji tehnika pranja bez dodira, koja se zove Snow Foam, o njoj cu kasnije. Profesionalci cesto koriste univerzalna sredstva za ciscenje koja su slicna fairy-ju, odmascivaci bas u toj fazi (Snow Foam), da bi skinuli ostatke starih voskova sa kola. Jedan od tih proizvoda je Meguiars All Purpose Cleaner (APC), koji je odlican za sve vrste ciscenja (pod krilima, motor, spojevi vrata...)
Ali, ukoliko ste sredili auto, oprali ga, ispolirali i zastitili, takvo sredstvo ce vam razbiti strukturu voska i skinuti zastitu, ili deo nje. Da bi se to izbeglo, automobil je najbolje prati samponom za kola, koji je PH neutralan. Vecina njih je takva, i oni su bezbedni po vas vosak.
Takodje, sampon koji dobro peni ne znaci dobar sampon. On pre svega treba da bude dobar lubrikant, kako bi pranje bilo glatko i lako. Na taj nacin ce se lakse oprati zeljena povrsina i odstraniti necistoca. Stavise, neki od odlicnih sampona za kola ne pene mnogo, pa ih to ne svrstava medju losije. Mnogo je vaznije to kakav je lubrikant, nego koliko peni, imajte to na umu.
Profesionalci, kada dobiju automobil na korekciju/poliranje/zastitu, skoro uvek pre pranja metodom 2 kofe, koriste metodu pranja bez dodira zvanu Snezna Pena (Snow Foam).
Postoje snow foam samponi, koji se koriste za to. Na perac pod pritiskom se dodaje cev sa bocom koja je pricvrscena za tu cev i koja sadrzi sampon u sebi. Taj sampon moze da se mesa sa resimo APC-om, da bi se automobil bolje oprao. Kada se pusti voda, pod pritiskom, ona se u cevi mesa sa samponom i pravi mlaz od pene. Na taj nacin se ceo auto poprska, ostavi oko 5min da pena odradi svoj posao i spere. Zatim sledi metoda dve kofe, kojom se na vec poznat nacin opere auto.

Image
Image
User avatar
021
Senior
Posts: 183
Joined: 09 Jun 2011 23:12
Location: Novi Sad

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by 021 »

Robinho, hvala na uputstvima, samo nastavi da pišeš. Siguran sam da ima mnogo onih koje ova tema zanima.
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

Evo kako izgleda jedna astra, radjen je claying, dva sloja voska I dresing spoljnih plastika I guma

Image
Lak bez imalo sjaja
Image
Image
Image
Hauba pre clayinga
Image
Meguiars Final Inspection i Meguiars Mild Clay
Image
Clay posle predjene haube
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Posle dva sloja voska, pogldajte odraz plavih garaznih vrata na vozacevim vratima
Image
Nanet drugi sloj voska koji se susi
Image
Hauba posle dva sloja voska, vidi se odraz zgrade
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Konacni rezultat, vrhunski sjaj i zastita
Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

Idemo dalje...

Claying je obavezan korak koji predhodi svakom ozbiljnijem poliranju, voskiranju automobila a takođe se primenjuje posle pranja automobila koji nemaju garažu i nalaze se na parkinzima i izloženi su vremenski uticajima i "plaču drveća". Sama glina (koristi se sa lubrikantima namenjenima za tu upotrebu) sa laka automobila kupi prljavštinu koju obično pranje ne može skinuti a te prljavštine su u svetu detailinga poznatije kao kontaminacije. Kao što Vam je poznato lak na novom automobilu je savršeno glatak i prijatan za pod ruku. Kada se na tako čist lak nanese zaštita u obliku prirodnih voskova, sealant-ova ili nano tehnologije, zaštita popunjava svaku poru u farbi i traje znatno duže a sam izgled automobila kako vizuelni tako i na dodir je neuporediv. Glina se primenjuje kako na polovnim tako i na novim automobila. Poznato Vam je verovatno da na Vašem automobilu koji je perfktno čist i uglancan kada pređete prstima preko njega osetite prašinu i pesak a sigurni ste da ste ga dobro oprali. Upravo su to kontaminacije koje se ne mogu oprati a pod mikroskopom se vidi da su to sitni kamenčici i komadići raznih metala kočiona prašina itd. Glina prevučena preko takvog laka u sebe skuplja sve te kontaminacije. Ne bi ste verovali šta se sve može skinuti sa jedne perfektno čiste bele haube. Posle clayinga takva površina je neverovatno glatka, čista, daje osećaj novog automobila i spremna je za dalju obradu bilo da je u pitanju korekcija laka ili da je u pitanju zaštita.

Način upotrebe.

Clay bar se uoptrebljava tako što se na deo recimo 30x30 naprska namenski lubrikant te se glina prevlači pravolinijskim pokretima napred i nazad koristeći pritisak koji je dovoljan da glinu drži prilepljenu uz površinu i ništa više. Kada se počne claying oseti se kako skida kontaminacije da bi u jednom trenutku glina proklizala kada sve u sebe pokupi. Može se koristiti i sa vodom sa deterdžentom ali to znatno umanjuje vek clay bara. Glinu koristite dok se ne zaprlja, kada se deo zaprlja jednostavno je izmesite i dođete do čistog dela. Sa pakovanjem od 50 grama možete očistiti jedno pet održavanih automobila dok će te je uništiti ako je u pitanju auto sa parkinga. Glina Vam ne sme pasti na zemlju tad je gotova i možete je slobodno baciti.
Postoje razne gradacije gline od najgrublje koja će malo matirati kola do najfinije za detailing automobila.

Zašto?

Svaka kontaminicija laka će se prilikom poliranja ponašati kao obraziv koji će prouzrokovati swirl marks i druge razne defekte.
Jedan od razloga je čistoća i izgled novog automobila.

Cena?

To nije jeftina igračka. Ja koristimim Meguiar Mild Clay po mišljenju dosta detailera u inostranstvu kao i kod nas najbolji clay na tržištu. Da bi ste kupili clay i potrebnu količinu lubrikanta (koristim pakovanje od 200g gline) potrebno Vam je oko 50 evra.

Ja prilikom detailinga obavezno koristim glinu. Ogromna je razlika staviti polir mašinu na automobil očišćen glinom i na onaj koji to nije, a takođe i vosak. Claying je proces koji se brzo radi i npr za auto srednje velicine mi je potrebno 45 min detaljnog clayinga.
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by miki62 »

@Robinho10...prijatelju da ti nisi iz Sapca? :)
Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

Nisam iz Sapca...jednom u zivot sam bio u Sapcu :D Ja sam sa Novog Beograda
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by miki62 »

Super onda... ima lik iz Sapca, koristi ista sredstva za kozmetiku auta, pa sam pomislio....
Koliko naplacujes jedno detaljno ciscenje glinom, poliranje i voskiranje auta? :)

Ja sam iz Zemuna...komsija. :mrgreen:
Robinho10
Junior
Posts: 24
Joined: 25 Nov 2012 13:24
Location: Novi Beograd
Contact:

Re: Detailing - detaljno sredjivanje automobila

Post by Robinho10 »

Sredjen jedan vrhunski auto. Odradjen je glaze, claying, dva sloja voska, desing spoljnih plastika i guma i voskiranje alufelni
Auto je stigao kasno uvece kad je samo pregledan i odradjen claying
Image
Lak bez sjaja sa sitnim mutnim flekama
Image
Mnogo fleka po haubi
Image
Vrhunski sjaj posle glaze-a i voska
Image
Vrhunski sjaj
Image
Lak kao ogledalo, odlicno se vide odrazi automobila
Image
Potpuno drugacija hauba sa puno sjaja, pogledajte odraz zgrade na njoj
Image
Image
Izvoskirane alufelne i nanet dresing na gume
Image
Lak kao ogledalo, odlicno se vide odrazi automobila
Image
Image
Post Reply

Return to “Tuning/Styling”