Opis

stalker92
Početnik
Posts: 3
Joined: 15 Aug 2011 17:21

Opis

Post by stalker92 »

Amerikanci imaju dugacku auto istoriju, 1950e godine igraju mozda najznacajniju ulogu. Dugacki automobili sa ogromnim V8 motorima i mnogo hroma su i dan danas u centru paznje, ali samo jedan od njih moze biti lider. U pitanju je 1957 Chevrolet koji je u poslednje 52 godine postao ikona i pojavio se u raznim filmovima, muzickim spotovima i igrackama, a postao je jedan od omiljenih klasicnih automobila za restoraciju i modifikacije. 1957 Chevrolet je bio dostupan u tri verzije, osnovnoj 150, srednjoj 210 i najluksuznijom i sportkom Bel Air. 210 je bio dostupan i Delray sedan verziji, a Bel Air i u Normad wagon sa dvoje vrata verziji, dostupan u verzijama za sest i devet putnika. Cetvrti model, poznat kao El Morocco, je bio limited model posebno pravljen kao kopija Cadillaca iz tog perioda. Tehnicki 1957 Chevy nije bio nista novo. Cuveni small block V8 motor se pojavio u prodaji 1955 godine i ujedno je bio prvi Chevroletov V8 motor jos od 1918 godine. Njegova velicina je bila 265 cid (4.3L), ali za 1957 godinu njegova velicina je povecana na 283 cid (4.6L). Ono sto je proslavilo 1957 Chevy je bio potpuno novi dizajn koji je imao sve karakteristike koje su krasile automobile iz tog perioda, ali bez preterivanja. General Motors je zeleo potpuno novi model, ali problemi sa proizvodnjom doveli su do toga da platforma opet bude deljena sa 1955 modelom. Dizajner Ed Cole je zeleo velike dizanerske promene sto je znacajno povecalo troskove proizvodnje kao i cenu automobila, koja se kretala izmedju $1,800 i $2,200. Mozda najznacajniji deo su bila zadnja svetla i rep koji su danas zastitni znak ovog automobila. Niska tezina sa mocnim V8 motorima je odmah privukla kupce, a automobil je poceo da dominira i na stazama. Jedan od razloga za veliku popularnost je bio izbor opcija, uglavnom da se automobil napravi udobniji i lukzusniji. Klima je postojala kao opcija, iako je retko narucivana, kao i automatski prozori i sedista. Najpopularnija opcija je svakako bila motor, velicine 283 cid (4.6L) sa standardnih 250 ks i opcionih 283 ks. 1957 godina je bila prva godina u kojoj je ponudjen turbine automatski menjac, poznat kao Turboglide. Ovaj menjac je razvio Buick, ali ga nije koristio posto je imao jako poznati Dynaflow menjac. Medjutim, zbog lose reputacija Turboglide nije bio popularna opcija i izbacen je iz upotrebe posle 1961 godine. Tri brzine manualni menjac je takodje bio opcija mada postoje rumori da je odredjeni broj modela napustio fabrike sa cetiri brzine manualnim menjacem iz Corvette. Medjutim, i pored velike danasnje popularnosti 1957 Chevrolet u svoje vreme nije bio popularan koliko se General Motors nadao. Veliki rival Ford je prodao vise automobila od Chevroleta navedene 1957 godine (po prvi put od 1935 godine), ali danas 1957 Ford nije ni priblizno popularan kao 1957 Chevrolet. Tokom 1960ih i 1970ih godina 1957 Chevy je bio jako popularan kao koristen auto, a danas je jako cenjen. Cena originalnih modela dostizu i $100,000, a zbog lagane tezine i mnogo prostora ispod haube ovaj automobil je cesto restoriran za drag trkanje. 1957 Chevy je ujedno bio poslednji automobil iz tog perioda za takve svrhe posto je novi 1958 model bio dosta tezi.


Svi 3 Five ( 55,56,57 Chevroleti ) su bili popularni i vozeni kod nas, najveci njihov broj kao sluzbena vozila ( imala ih je i policija i vojska ) a jedan deo i kao privatni automobili. Danas su prakticno desetkovani dok su pre 40tak godina bili sasvim normalan prizor na ulicama svih gradova bivse Yu. Cak su Titova pradnja imala nekoliko crnih kabrioleta ( namenjenih generalima za paradu ) koji su svi bili u besprekornom stanju i tako su prodati sredinom 80tih u inostranstvno...

Izvor: www.oldtajmeri.rs

Return to “1957”