Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 18 Jun 2018 15:44



Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
 Opis 
Autoru Poruka
Početnik

Pridružio se: 15 Avg 2011 17:53
Postovi: 7
Rivalitet između Chevroleta i Forda je svima poznat i retko kad je jedna strana predstavljala novi model bez odgovora od rivala. Tako da niko nije bio iznenađen kada je Chevrolet 1969 godine predstavio model Blazer kao direktan odgovor na veliki uspeh Ford Bronco.

1969-1972
Posle Drugog Svetskog Rata na Američkim putevima je osvanuo prvi pravi terenac, Jeep CJ, koji je ustvario bio civilna verzija ratnih Willys terenaca. Iako odlična prodaja nije zabeležena, CJ je ipak dobio veliku pažnju i do 1961 godine u priču se uključio i International sa Harvester Scout. Fordova istraživanja su pokazala da se broj lakih terenaca povećao sa 11,000 1960 godine na 35,000 pet godina kasnije i da će se duplirati do 1970 godine. Kao rezultat je stigao model Bronco 1966 godine koji je postao veliki hit preko noći. Navedeno vreme Chevrolet je mirno posmatrao i nije davao veliku pažnju ovoj klasi. Međutim, kompanija nije mogla da gleda velikog rivala kako dominira u klasi i do kasnih 1960ih godina je planirala odgovor. Chevrolet je takođe naučio iz Fordovih grešaka. Naime, iako je Bronco bio dosta hvaljen, velik broj ljudi se žalio na mal prostor, nedostatak automatskog menjača i opcije između 4x2 i 4x4. Kada je Blazer konačno predstavljen 1969 godine kupci su dobili još jednog terenca. Za razliku od konkurenata, Chevrolet nije izabrao platformu automobila kao bazu već velikih C/K pikapa. Chevrolet je uzeo najmanji C/K pikap, što je smanjilo troškove proizvodnje, i umesto prikolice dodao zadnja sedišta. Blazer je bio dosta velik za svoju klasu što je publika odlično primila. Ne samo što je imao prostor i odlične off-road karakteristike već je Blazer imao i neke opcije koje konkurenti nisu nudili, kao što su klima i automatski menjač. Prve godine samo 4x4 je bio opcija da bi 1970 godine dodat i 4x2. Standardan motor je bio 250cid/4.1L I6 sa 144 ks, ali je već sledeće godine zamenut sa novim 292cid/4.8L I6. Za ljubitelje V8 tu su bili 307cid/5.0L sa 200 ks i 350cid/5.7L sa 300 ks. Publika je odlično prmilila ova model koji je već na kraju prve godine bio bolje prodavan nego Ford i International zajedno.

1973-1991
Celokupna linija pikapa i SUVs najveće klase je bila potpuno nova za 1973 godinu i Blazer je bio među njima. Ova generacija je opstala, uz minimalne promene, čak 28 godina, a zanimljivo je da većina prodatih modela su dolazili sa 4x4. Do 1975 godine Chevrolet je pružao i pikap verziju sa krovom koji se mogao skinuti, a posle toga svi modeli su dolazili samo kao hardtop. Sa dizajnerske strane Blazer je zadržao mnoge linije sa originalnog modela, ali uz moderniji dizajn koji se menjao nekoliko puta kroz drugu generaciju. Izbor motora je ostao identičan kao i kod prethodnika, a 1975 godine su stigla dva nova motora da bi General Motors zadovoljio nove mere o izduvnim gasovima. To je donelo novi 305cid/5.0L motor kao i najveći motor dostupan u Blazeru, 400cid/6.6L. Međutim, ovaj motor je opstao na tržištu samo pet godina i tiho je ugašen posle 1980 godine. Razloga za njegov neuspeh ima nekoliko, a najveći sigurno leži u visokoj potrošnji kao i u podatku da proslavljeni 350cid/5.7L je razvijao sličnu snagu i mogao da se dobije po nižim cenama. Tokom kasnih 1970ih godina Blazer je takođe postao dizajnerska insipiracija za model Suburban, koji je bio duži, ali dva modela su delili većinu mehanike. 1982 godine u prodaji se našao i dizel motor, veličine 379cid/6.2L V8 koji je razvija 130-145 ks. Ovaj motor je bio veoma popularna opcija zbog svoje ekonomičnosti, a njegov visok obrtni momenat je bio perfektan za ljubitelje off-road vožnje. U periodu od 1983 do 1986 godine Blazer je takođe korišten u velikoj meri kao vozilo za Američku vojsku, a mnogi primerci se i danas koriste u off-road svrhe za usluge u brdovitim delovima Amerike, Kanade i Meksika.

1992-1995
Kao i sa prethodnikom Blazer je dobio novi dizajn 1992 godine kada je celokupna linija pikapa iz General Motorsa dobila novi dizajn. Blazer je sada predstavljao verziju sa dvoje vrata modela Tahoe koji je predstavljen iste godine. Na žalost, zahvaljujući ovom podatku Blazer je izgubio posebnost koju je imao kroz istoriju što je značajno oštetilo njegovu reputaciju. Sa izuzetkom grila i nekoliko dizajnerskih oznaka većina kupaca nebi ni mogli razlikovati Blazer i Tahoe, ali je Chevrolet nastavio da proizvodi ovaj model zahvaljujući Meksičkom tržištu gde se Blazer prodavao pod velikim uspehom po imenom Silverado. Izbor motora se sada svodio na 5.7L benzinac i 6.5L dizel, ali je prodaja pala na najmanje brojeve u istoriji. Jedan od razloga svakako leži u podatku da se publika okrenula SUVs sa četvoro vrata gde su Chevrolet Tahoe i Suburban beležili rekordne brojeve prodaje i Chevrolet je tiho 1995 godine ugasio Blazer. Godinu dana nakon toga i Ford je ugasio Bronco čime je završen veliki rivalitet koji je trajao čak 36 godina. Zamena za Blazer je bio Tahoe sa dvoje vrata koji je nastavio sa proizvodnjom do 1999 godine kada je i on ugašen, što je ujedno bio poslednji veliki SUV iz General Motorsa sa dvoje vrata.

Izvor: http://www.oldtajmeri.rs


15 Avg 2011 18:14
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 1 Post ] 

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs