Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 20 Sep 2018 08:38



Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
 Opis 
Autoru Poruka
Početnik

Pridružio se: 15 Avg 2011 17:53
Postovi: 7
Od kada je Chevrolet poceo da prestize Ford po prodaji (1928 godine kada je Model T zamenut sa Model A), najbolje prodavana divizija General Motorsa je uglavnom izbacivala modele na trziste pre velikog rivala. To se odnosi i na prvi posleratni kamionet kada je Chevrolet 1947 godine predstavio svoju verziju godinu dana pre Forda. Kada je Ford predstavio model Ranchero 1957 godine, Chevrolet se nasao u cudu. Chevrolet je znao da Ford priprema kamionet zasnovan na automobilu, ali nije ocekivao da ce trziste dobro primiti takvo vozilo i nije spremao odgovor. Medutim, Ranchero se od prvog dana pokazao kao uspeh. Ranchero je privlacio paznju ne samo farmera koji su mogli da koriste ovo vozilo za poslove i za odlazak u grad vec i sve one ljude koji su pre vozili karavane i kojima je trebalo manje vozilo za isporuku robe. Prve godine je prodato 21,000 primeraka i Chevrolet je dao zeleno svetlo za proizvodnju konkurenta. Umesto brzo uradenog modela, Chevrolet je odlucio da radi polako i da dobro uradi posao tako da je El Camino (El Camino na spanskom znaci put) stigao na trziste tek 1959 godine ili dve godine posle Ranchera. Za proizvodnju Ranchera Ford je koristio mnoge delove sa drugih automobila. Ideja je izgledala jednostavno na papiru i ocekivalo se da ce Chevrolet samo odseci krov na karavanu i koristiti delove od kabrioleta da napravi El Camino. Medutim, kad je El Camino trebao uci u serijsku proizvodnju Chevrolet nije imao nijedan karavan sa dvoje vrata. Velik deo delova je morao biti posebno pravljen sto je dovodilo do visokih troskova proizvodnje, a u takvim slucajevima Chevrolet je morao da proda velik broj El Camino da bi napravio profit. El Camino je bio zasnovan na Chevrolet Impala i dolazio je sa nekoliko motora kao opcije. Osnovni model je imao 235 cid (3.9L) I6 sa 135 ks, a zatim je sledele 283 cid (4.6L) V8 verzija sa dva karburatora i 185 ks i cetiri karburatora i 230 ks. Za ljude koji su zeleli veliku snagu to je bio 348 cid (5.7L) koji je dolazio u tri verzije, a snaga se kretala od 305 ks do 335 ks. Ono sto je cinilo El Camino posebnim je dugacka lista opcione opreme, a prve godine je prodato 22,000 primeraka i El Camino je prestigao Ranchero po prodaji. Medutim, problemi nastaju vec sledece godine. Klasican dizajn 1950ih godina sa dugackim repovima i velikim dimenzijama je polako poceo da izlazi iz mode i ljudi su se okrenuli manjim automobilima. Shvativsi to Ford je zasnovao novi Ranchero na malenom Falcon, ali Chevrolet nije mogao da krene istim putem jer jedini njegov kompakt, Corvair, je imao motor pozadi. Chevrolet se potrudio da izbrise imidz 1950ih godina na novom El Camino, ali rezultata nije bilo i prodaja je pala na 14,000 primeraka. Videvsi da je kompakt Ranchero veliki uspeh (21,000 prodatih primeraka 1960 godine) i da se veci El Camino slabo prodavao Chevrolet odlucuje da potpuno ugasi ovaj model posle samo dve godine na trzistu. Do sredine 1960ih godina automobili srednje klase su postojali jako popularni i Chevrolet odlucuje da pruzi novu sansu El Camino, ovaj put na Chevelle platformi sto se pokazao kao odlican potez. Ne samo sto je Chevelle bio jako popularan medu mladarijom vec je imao i odlican izbor jakih motora. Kao i pre, 1964 El Camino je imao dugacak izbor opcione opreme i dolazio je sa nekoliko motora kao opcije. Osnovni motor je bio 194 cid (3.2L) I6 sa 120 ks, a sledeli su 283 cid (4.6L) V8 sa 195 ks i 327 cid (5.4L) sa 250 ks. El Camino dobiva reputaciju kao muscle kamionet umesto radnickog kamioneta sto potvrduje i naredne godine kada cuveni 396 cid (6.5L) V8 motor sa 375 ks postaje opcija. Prodaja je naglo skocila na preko 30,000 primeraka godisnje, a mnogi kupci su kupovali El Camino SS umesto Chevelle SS samo zbog jeftinijeg osiguranja. Naime, osiguravajuce kompanije su smatrale El Camino za kamionet sto je automatski znacilo niza cena. Prodaja Ranchero je bila slicna, ali Chevrolet nije brinuo posto se El Camino vise nije borio sa njim. Najbolja godina El Camino je bila 1970. Prodato je preko 40,000 primeraka, a velika popularnost ovog modela lezi u cuvenom 454 cid (7.4L) V8 motoru koji je razvijao 450 ks. Rec je o najmocnijem serijskom modelu ponudenom iz Detroita tih godina i danas definitivno je smatran za klasika. Medutim, vec sledece godine situacija postaje problematicna. General Motors odlucuje da izbaci jos jedan slican model, GMC Sprint, snaga pocinje da pada zbog novih testova o izduvima dok tezina raste zbog novih sigurnosnih mera. Veliki 454 cid je i dalje bio opcija, ali je sada razvijao samo 240 ks. I pored svih promena Chevrolet je 1971 godine prodao 57,000 El Camino sto ujedno cini 1971 godinu najuspesnijom godinom ovog modela. Chevrolet odlucuje da poveca dimenzije za 1974 godinu i da ucini El Camino luksuznijim. PV4 magazin iste godine pravi test izmedu novih 1974 El Camino i 1974 Ranchero i zakljucuje da su oba modela jednako udobna i uradena. Novi model je predstavljen 1978 godine i bio je za 270 kg laksi od prethodnika, osnovni 200 cid (3.3L) V6 motor sa 95 ks je najmanji motor ikada dostupan u istoriji El Camino. Najjaci model je dolazio sa 350 cid (5.7L) V8 motorom i 165 ks, ali u tom periodu kupci su najvise brinuli o ekonomicnosti. Na kratko vreme i Oldsmobile 305 cid V8 dizel motor je bio opcija koji se pokazao izuzetno lose i spada medu najmanje kvalitetnim Americkim motorom ikada napravljenim. Vec sledece godine Ford odlucuje da ugasi Ranchero i El Camino ostaje jedini predstavnik u klasi. SS (Super Sport) opcija se ponovo pojavila mada je bila samo nivo dizajnerske opreme. Pocetkom 1980ih godina veci kamioneti i SUV vozila postaju popularna i El Camino gubi svoje mesto na trzistu. Kada je 1987 godine General Motors prodao samo 14,000 El Camino i 2,000 njegovog blizanca GMC Caballero vreme je doslo da promene. Iste godine El Camino je ugasen, a njegovo mesto je popunio mali kamionet Chevrolet S10 koji se proizvodio od 1982 godine. Danas je El Camino jako cenjen i skup model, posebno iz kasnih 1960ih godina. Najbolju cenu drzi 1970 454 cid model koji zna dostici i $60,000.

Izvor: www.oldtajmeri.rs


15 Avg 2011 18:21
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 1 Post ] 

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs