Pozdrav svima! Palo mi je napamet, da malo oplemenimo forum.
Tema je zamišljena kao razmena znanja vezano za automobile kroz pitanja i odgovore.
Pravila su prosta:
- pitanje mora biti jasna i razumljiva svima.
- tema pitanja treba da bude u domenu automobilizma.
- clan koji tacno odgovori, ima pravo da postavi sledece pitanje.
- tacan odgovor treba detaljno obrazloziti.
- ako u roku od 24h nema tacnog odgovora, postavljac ili nadlezni admin. postavlja novo pitanje i daje odgovor na predhodno.
Nadam se da ce ova moja zamisao biti prihvacena od strane admina. i clanova, sve u zelji ozivljavanja foruma i razmeni znanja i iskustava.
Kao postavljac teme, dajem sebi pravo na postavljanje prvog pitanja.
Kada i gde je osnovana fabrika Chevrolet?
Kviz (sve o automobilizmu)
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Osnovana je 1911. u SAD, Bridgeville. Osnovao ju je Louis Chevrolet.
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Bravo dragi kolega, izvoli, postavi pitanje. Idemo dalje.
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Kako je Chevrolet Cruze ocenjen na Euro NCAP testu ?
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
2009. god. Cruze je na kres testu osvoijo 5 ***** (zvezdica)
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Svaka čast Miki . Zar smo nas dvojica jedini ?
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Druze, nadam se da nismo jedini, valjda ce se jos neko prikljuciti.
Idemo dalje sa kvizom, od sada malcice ozbiljnija pitanja.
Objasniti princip rada dvotaktnog i cetvorotaktnog SUS-motora i navesti razlike?
Idemo dalje sa kvizom, od sada malcice ozbiljnija pitanja.
Objasniti princip rada dvotaktnog i cetvorotaktnog SUS-motora i navesti razlike?
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Momci, sta je sa kvizom? Nije valjda toliko tesko pitanje?
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
Posto vidim da je moje pitanje bilo jako tesko, napisacu odgovor na prvi deo moga pitanja.
Dvotaktni motor se sastoji od dve grupe delova, a to su pokretni i nepokretni delovi.
-Pokretni delovi su: klip, klipnjaca i radilica (kolenasto vratilo).
-Nepokretni su: kuciste (blok), cilindar i glava. Cilindar i glava cesto se prave iz jednog dela kod jednocilindricnih motora (motorne testere i sl.) a kod vecih su to dva dela (cilindar i glava cilindra)
-Kada klip dođe u GMT uvek nastaje radni takt u kome se proizvodi koristan rad.
Kod ovog motora u jedan takt su smestena dva takta cetvorotaktnog motora (I. takt: usisavanje i sabijanje. II. takt: paljenje i izduvavanje)
Nacin rada je sledeći (treba pratiti dešavanja ispod i iznad klipa).
-Klip se pomera na gore, te celo klipa zatvara prelivni (propusni) i izduvni kanal i nastupa kompresija.
Desavanja u istom momentu ispod klipa su sledeca.
-Nastaje blagi vakum. Klip svojim donjim delom (plastom) otvara usisni kanal te se prostor oko radilice puni svezom smesom (gorivo + ulje i vazduh).
-Iznad klipa, pali se smesa od varnice sa svecice i nastaje radni takt. Nakon otprilike 1/3 kruga celo klipa otvara izduvni kanal te nakon jos 1/10 kruga i prelivni kanal kroz koji sveza smjesa ulazi u cilindar a samim tim izgurava zaostale izduvne gasove napolje.
-Ispod klipa - svojim kretanjem na dole klip svojim obodom (plastom) zatvara usisni kanal i nastaje blago sabijanje medjutim ubrzo (1/3 +1/10 delova okretaja radilice) se otvara prelivni kanal te sveza smesa prelazi iz donjeg dela motora (kartera) u cilindar.
Postoje mnoge varijante ovih motora ali neki najstariji i najednostavniji rade ovako.
Eto pomogao sam u odgovoru na prvi deo pitanja, sad jos ostaje drugi deo pitanja, a to je. -Princip rada cetvorotaktnog motora?
Ajde malo vi!!!!
Dvotaktni motor se sastoji od dve grupe delova, a to su pokretni i nepokretni delovi.
-Pokretni delovi su: klip, klipnjaca i radilica (kolenasto vratilo).
-Nepokretni su: kuciste (blok), cilindar i glava. Cilindar i glava cesto se prave iz jednog dela kod jednocilindricnih motora (motorne testere i sl.) a kod vecih su to dva dela (cilindar i glava cilindra)
-Kada klip dođe u GMT uvek nastaje radni takt u kome se proizvodi koristan rad.
Kod ovog motora u jedan takt su smestena dva takta cetvorotaktnog motora (I. takt: usisavanje i sabijanje. II. takt: paljenje i izduvavanje)
Nacin rada je sledeći (treba pratiti dešavanja ispod i iznad klipa).
-Klip se pomera na gore, te celo klipa zatvara prelivni (propusni) i izduvni kanal i nastupa kompresija.
Desavanja u istom momentu ispod klipa su sledeca.
-Nastaje blagi vakum. Klip svojim donjim delom (plastom) otvara usisni kanal te se prostor oko radilice puni svezom smesom (gorivo + ulje i vazduh).
-Iznad klipa, pali se smesa od varnice sa svecice i nastaje radni takt. Nakon otprilike 1/3 kruga celo klipa otvara izduvni kanal te nakon jos 1/10 kruga i prelivni kanal kroz koji sveza smjesa ulazi u cilindar a samim tim izgurava zaostale izduvne gasove napolje.
-Ispod klipa - svojim kretanjem na dole klip svojim obodom (plastom) zatvara usisni kanal i nastaje blago sabijanje medjutim ubrzo (1/3 +1/10 delova okretaja radilice) se otvara prelivni kanal te sveza smesa prelazi iz donjeg dela motora (kartera) u cilindar.
Postoje mnoge varijante ovih motora ali neki najstariji i najednostavniji rade ovako.
Eto pomogao sam u odgovoru na prvi deo pitanja, sad jos ostaje drugi deo pitanja, a to je. -Princip rada cetvorotaktnog motora?
Ajde malo vi!!!!
Re: Kviz (sve o automobilizmu)
"Cilindar i glava cesto se prave iz jednog dela kod jednocilindricnih motora" nikad se nisam susreo sa ovakvim slučajem mada verujem da je tako, baš si me naterao da skinem masku sa moje motorke, kod mene je odvojeno
Što se ostalog tiče sve je ok. Mislim da sam čak neke stvari tek sad ukapirao, prelivni kanal nisam znao da tako radi. Usput samo jedno pitanje: a gde su nestale karike
Mislim da si postavio veoma teško pitanje, koje stvarno iziskuje dosta vremena i znanja za odgovor, ali zato si i dao profi odgovor na prvi deo pitanja.
Što se ostalog tiče sve je ok. Mislim da sam čak neke stvari tek sad ukapirao, prelivni kanal nisam znao da tako radi. Usput samo jedno pitanje: a gde su nestale karike
Mislim da si postavio veoma teško pitanje, koje stvarno iziskuje dosta vremena i znanja za odgovor, ali zato si i dao profi odgovor na prvi deo pitanja.