Kviz (sve o automobilizmu)

User avatar
widanovic
Site Admin
Posts: 384
Joined: 27 Apr 2011 23:29

Re: Kviz (sve o automobilizmu)

Post by widanovic »

Ako je u pitanju LPG:

LPG ide super u kombinaciji sa dizelom kao oplemenjivač dizela i to se već uveliko radi kod autobusa i kamiona, on potpomaže da sagorevanje bude što potpunije, i naravno kada se uzme u obzir cena plina i dizela dobije se da vozilo koje koristi kombinovano LPG i dizel može da uštedi i do 30%.

A samo LPG umesto dizela ne može jer nema šta da zapali smesu, tj nema svećice koja bi izazvala varnicu, dok je sa dizelom druga priča. Kod dizela dolazi do samozapaljivanja usled velikog pritiska i temperature. Naravno dizel ima grejače.

Ako sam nešto izostavio kolege su tu da dopune i stručnije objasne. :)
User avatar
stefanudrea
Senior
Posts: 192
Joined: 07 Jul 2011 17:05

Re: Kviz (sve o automobilizmu)

Post by stefanudrea »

lepo!!!!
ako vi govorite na telefon na kviz ili nesto drugo zovite i mene!hahahaha!to je offtopic! :lol:
miki62
Senior
Posts: 255
Joined: 19 Feb 2012 17:12

Re: Kviz (sve o automobilizmu)

Post by miki62 »

A da li LPG steti dizel motoru, s`obzirom da gas sagoreva na visim temperaturama a kompresija kod dizela je mnogo veca, da li to utice na vek motora?

Dizel i gasovita goriva:

1. Dizel i TNG
Prema nekim eksperimentima, uvođenje propan-butana u dizel motor vodi samo do boljeg sagorevanja dizela, odnosno TNG se ponasa kao katalizator. Potrošnja dizela opada za 10-15%, smanjuje se stepen zadimljenosti i nešto se povećava snaga samog motora;Osnovno gorivo je i dalje dizel-gorivo;

2.Dizel i metan:

2.1. Bi-fuel: motor koristi dizel za paljenje smeše (15-25%) a metan sagoreva kao u benzinskom motoru. Neophodne su prepravke na pumpi visokog pritiska ili promena softvera kod elektronski kontrolisanih sistema.
Pozitivno je: relativno niski troškovi prepravke, smanjenje buke motora, produžetak resursa i povećanje snage motora (30 do 45%). Negativni efekti su koksovanje brizgaljki, otežano pokretanje motora i nemogućost rada motora bez jednog od oba goriva.
2.2. Monofuel:motor radi isključivo na metan. Vrši se prepravka glave motora tako što se ugrađuje sistem za paljenje motora a zadržava visok stepen kompresije koji metan zahteva.Prednosti: kao i kod bi-fuel sistema,osim što nema koksovanja brizgaljki. Negativno: vrlo skupa prepravka.

Pomenuti autobusi su monofuel, puna ih je Italija, gradski prevoz u Budimpešti i jedan autobus u Beogradu.

http://www.youtube.com/watch?v=NrocBdEZ ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=edmXjTlu ... r_embedded
Post Reply

Return to “Off topic”