Prošlog petka sam bio na servisu u Đelmašu.
Problemi zbog kojih sam tražio kontrolni servis su sledeći:
- Povremeno curenje tečnosti dok je motor upaljen iz creva u blizini izduvne grane, iako klima nije uključena (tečnost bez boje, mirisa i ukusa). Tada, dok je motor "na leru" čuje se povremeno zvuk sklopke koja startuje kompresor, i motor promeni zvuk;
- Problem sa kočnicama od pre par meseci i uključenje oznake T/C (od tada do danas nisam imao problema);
- Nekontrolisano uključenje grejača zadnjeg stakla pri startovanju motora. Kada isključim grejač i ugasim motor i odmah ga ponovo startujem, sve je u redu. Međutim, ako se sa startom motora sačeka 10-15 minuta, grejač se opet sam uključi.
U Đelmašu su Mirko (šef servisa) i još jedan momak vrlo detaljno pregledali auto (vizelno i preko računara) i svi parametri su bili u redu. Rezultati ispitivanja prema prethodno nabrojanoj problematici su sledeći:
- Na desnom kružnom preklopniku, na kome se bira usmeravanje vazduha, krajnja dva položaja se odnose na usmeravanje vazduha kokpit/vetrobransko staklo i samo vetrobransko staklo. U oba slučaja se automatski uključuje kompresor, (zašto je to tako predviđeno - nisu imali konkretan odgovor) pa je i logično da se kondenzat tada drenira kroz pomenuto crevo.
- Što se tiče kočnica, na računaru nije pokazana nikakva greška tako da nisu imali ništa konkretno da mi kažu. Konektori su, kako kažu, prilično nežni tako da umeju bez vidljivog razloga da se pomere i prikažu grešku.
- Sistem za grejanje i hlađenje je ručni, nije povezan sa računarom, pa prilikom pregleda parametara ne može ništa da se vidi. Pokušavali su da pri raznim kombinacijama sva tri komandna točka za regulaciju nešto urade, ali nisu uspeli. Ostalo je da ja pokušam još neke kombinacije, mada ne vidim razlog za to, jer grejanje zadnjeg stakla je opcija uključeno/isključeno i nezavisna je od bilo čega drugog jer ne postoji nikakav senzor temperature kao upravljački organ.
Nakon nedelju dana nisam imao problema sa kočnicama, mada mi se jednom ipak uključio alarm T/C. Kada startujem motor grejanje stakla se samo upali, ja ga ugasim i nastavim dalje. Tako je za sada.
Pozdrav svim forumašima!!!
Problemi sa kočnicama
Re: Problemi sa kočnicama
Last edited by indja on 12 Nov 2012 15:50, edited 1 time in total.
Re: Problemi sa kočnicama
Što se tiče paljenja klime za to postoji rešenje, i mislim da je o tome pisao Zoran ako ne gdešim. Ispod samog točkića se nalazi mikro prekidač koji se pali u ta dva položaja. Samo izvadiš taj prekidač i rešen problem. To ti je posao od bukvalno 5 min.
Re: Problemi sa kočnicama
Pozdrav Vidanoviću!
Problem koji imam je vezan za nekontrolisano uključenje grejača zadnjeg stakla a ne klime. Ona je u redu.
Grejač stakla se sam uključuje pri startovanju motora. Ja ga isključim i nadalje sve funkcioniše normalno, mogu da ga uključujem i isključujem po želji. Kada ugasim motor i odmah ga ponovo startujem, sve je u redu, grejač se ne uključuje. Međutim, ako se sa startom motora sačeka 10-15 minuta, grejač se opet sam uključi. I tako stalno.
Problem koji imam je vezan za nekontrolisano uključenje grejača zadnjeg stakla a ne klime. Ona je u redu.
Grejač stakla se sam uključuje pri startovanju motora. Ja ga isključim i nadalje sve funkcioniše normalno, mogu da ga uključujem i isključujem po želji. Kada ugasim motor i odmah ga ponovo startujem, sve je u redu, grejač se ne uključuje. Međutim, ako se sa startom motora sačeka 10-15 minuta, grejač se opet sam uključi. I tako stalno.
Re: Problemi sa kočnicama
Čim dođem do vremena, pokušaću da ispratim šemu pa ću probati da ti pomognem
Re: Problemi sa kočnicama
Od pre dva dana problemi sa nekontrolisanim uključenjem grejača zadnjeg stakla, kako su počeli tako i prestali. Bez ikakvog razloga grejač se više ne uključuje pri startovanju motora. Sve je OK!
Re: Problemi sa kočnicama
Pozdrav svima!
Od pre nekoliko nedelja počeli su da se čuju nekakvi zvuci u predelu prednjeg trapa, najadekvatniji izraz bi bio "klaparanje", prvo slabije a sad sve jače. Naročito se čuje pri sporoj vožnji na iole neravnom putu. Da li kolege, koje su imale problema sa stabilizatorom prednjeg točka (na novom Aveu), prepoznaju ovo kao simptome sličnog kvara? Sledećeg meseca bi trebalo da uradim prvi redovni servis pa, ako bi ova pojava mogla da ukazuje na probleme sa stabilizatorom, možda bi bilo pametno odmah otići na pregled, obzirom na probleme koji se mogu javiti sa rokovima nabavke ovoga rezervnog dela (kod nekoga i više od mesec dana).
Pozzz!
Od pre nekoliko nedelja počeli su da se čuju nekakvi zvuci u predelu prednjeg trapa, najadekvatniji izraz bi bio "klaparanje", prvo slabije a sad sve jače. Naročito se čuje pri sporoj vožnji na iole neravnom putu. Da li kolege, koje su imale problema sa stabilizatorom prednjeg točka (na novom Aveu), prepoznaju ovo kao simptome sličnog kvara? Sledećeg meseca bi trebalo da uradim prvi redovni servis pa, ako bi ova pojava mogla da ukazuje na probleme sa stabilizatorom, možda bi bilo pametno odmah otići na pregled, obzirom na probleme koji se mogu javiti sa rokovima nabavke ovoga rezervnog dela (kod nekoga i više od mesec dana).
Pozzz!
Last edited by indja on 12 Feb 2013 20:48, edited 2 times in total.
Re: Problemi sa kočnicama
Verovatno stabilizator, obrati se u servis, nadam se da su sada malo bolje orgnaizovani sto se tice nabavke...
Re: Problemi sa kočnicama
Lep pozdrav iz Slovenije!
Bar jedan od foruma u vezi Chevroletom. U Sloveniji nema nista.
Čitam ja ovo u vezi kočnicama, možda su bile ove mane zbog pogresnog pritiskanja na pedal spojnice umjesto na kocnicu, ne znam, cudno bi mi bilo, da ne bi radile ni malo. Kocnice traba da radu i bez motora, ali osjecaj na pedalu nije isti.A, nema veze, ja mislimda ste ovo već sredili....ali pišem u vezi sa nekom bukom kod prednjeg trapa, ali kako vi kazete.
Ja sam isto primjetio,da koda sporije voznje na neravnoj cesti, čuje se neko metalno lupanje kod prednjih točka. E, pa štai bi to sad bilo, wtf...kod novog auta. Ni kod jednog auta(lada, lada, clio, seat) nisam čuo ništa takvog, ma da mi prije raspalo skoro pola auta, nisam cuo ovakav zvuk...lupanje.
Pocelo istrazivanje... i odredio kdej i sto lupa. KLIJEŠTE OD PREDNJIH KOČNICA imaju luft. Ove vođice, kažu jim pinovi ( gm pin GM 13504035 ) neobicno su manjeg promer na odnosu prema rupici u kojoj oni naleže. I to kod svih novih avea, cruza i opel astre J.
Zbog ovih pinova, raspisali su se na mnogim forumima, ali najvise na ruskim
http://chevrolet-aveo.ru/showthread.php?t=863
Ako vas interesuje moje resenje, kontaktirajte me na forumu
Bar jedan od foruma u vezi Chevroletom. U Sloveniji nema nista.
Čitam ja ovo u vezi kočnicama, možda su bile ove mane zbog pogresnog pritiskanja na pedal spojnice umjesto na kocnicu, ne znam, cudno bi mi bilo, da ne bi radile ni malo. Kocnice traba da radu i bez motora, ali osjecaj na pedalu nije isti.A, nema veze, ja mislimda ste ovo već sredili....ali pišem u vezi sa nekom bukom kod prednjeg trapa, ali kako vi kazete.
Ja sam isto primjetio,da koda sporije voznje na neravnoj cesti, čuje se neko metalno lupanje kod prednjih točka. E, pa štai bi to sad bilo, wtf...kod novog auta. Ni kod jednog auta(lada, lada, clio, seat) nisam čuo ništa takvog, ma da mi prije raspalo skoro pola auta, nisam cuo ovakav zvuk...lupanje.
Pocelo istrazivanje... i odredio kdej i sto lupa. KLIJEŠTE OD PREDNJIH KOČNICA imaju luft. Ove vođice, kažu jim pinovi ( gm pin GM 13504035 ) neobicno su manjeg promer na odnosu prema rupici u kojoj oni naleže. I to kod svih novih avea, cruza i opel astre J.
Zbog ovih pinova, raspisali su se na mnogim forumima, ali najvise na ruskim
http://chevrolet-aveo.ru/showthread.php?t=863
Ako vas interesuje moje resenje, kontaktirajte me na forumu
Re: Problemi sa kočnicama
Zanima me šta su radili majstori na servisu u vezi klaparenjem kočnica