Ugradio bih sekventni gas

Alex
Junior
Posts: 10
Joined: 08 May 2013 22:59

Ugradio bih sekventni gas

Post by Alex »

Zdravo drugari,
razmisljam da ugradim sekventni gas u Avea 1,2 2007god. Njemu je sada potrosnja na magistralnom putu oko 8 l/100km po gradu mislim da nije ispod 10 l/100km. Nasao sam na jednom mestu gde ugradjuju za 330 evra i dobio informaciju da se preko racunara regulise protok ili sta vec da se na papucici "ne oseti" da je automobil izgubio na snazi. Malo mi je to cudno jer sam imao prilike da vozim benzinca pre ugradnje gasa i po ugradnji ...oko 10%-15% slabije "vuce". Doduse to je bilo pre 5-6 godina. Voleo bih da cujem kakva su vasa iskustva po ugradnji plina, da li se isplati ugradnja jer godisnje prelazim oko 15.000 km sto nije puno, koliko cu plina trositi na 100km, da li se stvarno automobil isto ponasa sa gasom kao i sa benzinom i da li je moguce korigovati protok ili sta vec zarad sto ekonomicnije voznje.

Hvala vam unapred
Aleksandar
User avatar
joza
Junior
Posts: 33
Joined: 14 Nov 2012 09:12

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by joza »

gruba racunica kaze da je godisnja usteda nesto preko 90.000,00 din( 9 l/100km, je oko 1350 l goriva X 70 din= 94.500,00din.)
znaci za 4 meseca otplatis ugradnju gasnog uredjaja, znaci isplati se. kad se dobro usteluje ne oseti se razlika. ja vozim aveo 1.2 16v i potrosnja je kao i kod tebe na benzinu 8 l/100km van grada i 10 l/100km gradske voznje, naravno gasa. probao sam da ustelujem uredjaj da trosi sto manje gasa, ali onda doooosta slabije vuce, tako da sam odmah vratio na normalno podesavanje jer me je nerviralo, a i opasno je kad treba izvsiti preticanje, jer slabije vuce. naravno treba tu dodati cenu atesta gasnog uredjaja i potrosnju male kolicine benzina za paljene i voznju na benzin dok se ne zagreje motor( 20- 30 stepeni celzijusa) i prebaci na gas
Stalker
Junior
Posts: 58
Joined: 26 Sep 2011 11:49

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Stalker »

Potrošnja jako zavisi od načina vožnje ("teška ili laka noga na gasu"). Ja lično nemam živaca da vozim tako da malo trošim goriva iako su pravila jednostavna (što ravnomernije, u gradu šaltovati na što nižim obrtajima, voziti do max. obrtnog momenta, a van grada šaltovati negne oko max. obrtnog momenta i što manje menjati brzine, ići u najvišem stepenu prenosa što više, ne prelaziti 110km/h zbog otpora vazduha ... itd.).
Aveo može da troši i manje ... ali to nije toliko bitno (recimo litar manje).

Ugradnom TNG (sekvent, samo to i ide na savremenije motore) izgubićeš samo deo prtljažnika.
Uglavnom se slažem sa prethodnim, ali zbog objektivnosti bih malo korigovao prethodno (iako je zaključak isti).
1) Snaga motora i obrtni moment su 2-3% manji nego sa benzinom, ne primećuje se u vožnji (podaci gde je fabrički ugrađen TNG, može biti od 0-5%). Ne treba zaboraviti da performanse neznatno opadaju (2-3km/h max. brzina i 0,5s do stotke) i zbog povećane mase vozila.
Potrošnja (pri tako "naštelovanom" gasu, da performanse budu kao na benzinu) je 15-25% veća nego benzina. Po kg TNG ima veću energetsku vrednost (cca. 5%) ali kako je (u tečnom stanju) manje specifične težine (preciznije, zapreminske mase), 540-560 prema 720-740; razlika je (po litru) 25% više u korist benzina. Ipak, TNG kao gasno gorivo ima bolje iskorišćenje (ne troši se ni energija za isparavanje u samoj komori, bolje gori, potpuno) tako da je razlika zapravo oko 20%.
Zavisi i koji je period godine i gde i kako se vozi.
Većina ozbiljnih servisa (na osnovu višegodišnjeg iskustva, doduše sa malim interesom za zaokruživanje naniže) navodi 15% veću potrošnju TNG-a, kao realnost.

2) Dakle, možeš očekivati potrošnju oko 9lit. van grada i oko 11,5l u gradu (bez promenjenog načina vožnje i bez razlike u performansama; smeša se može softverski podešavati ali previše siromašna nije dobra za motor iako može smanjiti potrošnju kao i performanse).

3) Ne biraj najjefiniju ugradnju, već što kvalitetniju. 50€ pri ugradnji više može se otplatiti na više načina. Biraj ne toliko "zvučna" imena, koliko servise koji rade dugi niz godina. Računaj na 450-500€ sa atestima i ostalom papirologijom (promena saobraćajne, zbog nove mase vozila).

4) 15000km nije uopšte malo (nije ni impozantno, uopšte gledano) i sasvim je dovoljan razlog za ugradnju TNG instalacije.
1350 lit. benzina (godišnje) te košta nekih 1750€.
1500 lit. TNG (+75 litara benzina) bi te koštalo (oko): 1150€
Otplatićeš instalaciju za nešto manje od godinu dana (recimo 9-10 meseci).

Posle ćeš biti na dobitku oko 600€ godišnje i čak i periodični pregled na 5 god. i atest boce na 10 god. ne kvare mnogo računicu.

5) Na CBC-u možeš kontaktirati Doru i Franju (servis, vlasnik AVeo-a sa TNG-om) za više detalja.

I na kraju ali ne i po značaju:
Do sad se cena TNG-a kretala od 45-55% od benzina, ali od 2015. će biti 50-60% (povećanje akcize, pa par din. po litru, 2014. i 2015. posle nema najava do 2018.*) pa će se računica malo pokvariti. Ali 500€ godišnje i otplata ugradnje u godinu dana i dalje zvuči dobro.

Ako je motor pogodan za ugradnju TNG instalacije, samo gorivo neće loše uticati na motor i može mu čak i produžiti vek (mada su izduvni ventili malo više opeterećeni, mada je manje bitno i više akademski), 20-30%. Ne znam u koju grupu Aveo spada ali i "sve po starom" nije loše.

* u odnosu na benzin ("usklađivanje", ovo čeka i dizel ali samo u 2014.)

Pozdrav!
koenigseggccr
Senior
Posts: 123
Joined: 26 Feb 2012 22:00

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by koenigseggccr »

Vozim Avea 1.4 16V na plin dve godine (biće u decembru). Zao mi je sto ga nisam ugradio od prvog dana. Slažem se sa Stalkerom, odaberi kvalitet. Jeftinije uređaje ces kasnije skuplje platiti. Kod mene je Zavoli, radi odlicno. Presao oko 45.000 sa njim - osim redovnog servisa i povremenog čišćenja dizni, nikakvih drugih ulaganja nisam imao...

Pozdrav!
Alex
Junior
Posts: 10
Joined: 08 May 2013 22:59

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Alex »

Hvala puno na odgovorima ...
@Stalker
Nasao sam dobru kucu koja se visoko rangira u KGu ali kod njih je 530evra samo ugradnja i garancija od 5godina sa redovnim odrzavanjem ali bez atesta (sa atestom i promenom saobracajne ocekujem od 100-120 evra jos sto ispada oko 650 evra) /...Da li mogu da dobijem neki servis po vama ... Kg, Bg ... ne bih dalje od BGa, gde bih mogao da uradim sve to sa atestom od 450-500 evra jer 150evra razlike nije malo.
Imam i jednu radionicu koja mi je ponudila 330evra samo ugradnja ali ja vec se pitam sta mi to ugradjuju... moguce vec nesto polovno...

Hvala
Pozdrav
Stalker
Junior
Posts: 58
Joined: 26 Sep 2011 11:49

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Stalker »

Zaista nisam toliko obavešten.
Morali bi da se malo raspitate na nekom drugom mestu. Možete malo prelistati i CBC forum (ima posebna tema o TNG servisima a "Dora" i "Plinadžija" su profesionalci ali vama ne bi bili od koristi jer su u NS i Paraćinu, mada vam mogu preporučiti servis). Po meni nema mnogo smisla ići van Kg (dovoljno veliki grad da ima bar par dobrih servisa).
Što se tiče cene od 530€ na prvi pogled izgleda mnogo ali ne mora da znači. Bez 430 nećete proći (za iole solidnu ugradnju bez atesta, podrazumeva nove delove i solidan rad, da vredi).
E sad, uz bolje delove verovatno stižete na 450-480 pa se zapravno ne radi o 150€ nego pola te sume.
Nemojte baš u prvi servis ali 50€ gore-dole ne znači jer ćete dugoročno proći lošije.
Morate se malo i sami raspitati jer tačnu infomaciju ne znam.
Jedino sam siguran da sekvent bez 400 ne može (sve novo) jer se ne isplati (onome ko ugrađuje).
Računajte na 450-500 za dobru ugradnju. 530 jeste preko te granice ali možda je onih 30 za onu dugoročnu garanciju (ne znači ni to mnogo, jer ako su delovi dobri i dobro ugrađeni nećeš ni imati prolema tih 5 godina, tako da je to više reklama nego korist, jer neke sitnice koje se mogu desiti ne ulaze u garanciju, nego verovatno vitalni delovi sistema).
Ugradnja TNG se sigurno isplati za 15000km godišnje te probaj da ne štediš na instalaciji.
Da je 5000km bolje da ne ugradiš ali ako već ugrađuješ ne štedi na ugradnji (pola litara manje ti je 50€ godišnje, plus dugoročni uticaj na motor i održavanje same instalacije).
Pozdrav!
Alex
Junior
Posts: 10
Joined: 08 May 2013 22:59

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Alex »

Hvala najlepse
Ivan Knez
Početnik
Posts: 1
Joined: 29 Oct 2013 09:31

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Ivan Knez »

Postovani prijatelji,

Imam lacceti 1.4 16v 2007 godiste. presao je 129000km i u vrlo dobrom je stanju. mali potrosac, vrlo udoban. prilikom puta u crnu goru letos desavalo mi se vise puta da u toku voznje jednostavno prestane da prima gas, ali ne i da se ugasi. to traje po par minuta pa nastavi da radi normalno. majstor je cistio rezervoar, dizne, promenio klapnu gasa (polovna 80evra). takodje nije hteo na leru da obori broj obrtaja vec se po nekoliko sekundi zadrzavao na 2500-3000. potrosnja je bila normalna (vangradska oko 5,5l). nakon intervencije majstora i te zamene klapne, problemi su manji, ali se isto i dalje desava i kao da se cuje neko brujanje prilikom davanja gasa nakon promene stepena prenosa, a ova pojava se najcesce desava u 3 i 5 brzini i kada dostigne oko 3000 obrtaja. zamenjena je i landa sonda. deluje mi i kao da motor ne oslobadja dovoljno snage, jednostavno auto ne moze da predje 110-120 km/h cak ni na auto putu. dijagnostika kaze da je sve u redu. jedan majstor mi je predlozio da umesto kupovine nove klapne ugradim plinski uredjaj. Da li je neko imao slicne probleme i kako ih resiti? hvala
User avatar
widanovic
Site Admin
Posts: 384
Joined: 27 Apr 2011 23:29

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by widanovic »

Ugradnjom plina auto postaje osetljiviji, samim tim i manja nepravilnost u radu motora se više oseti. Ivane, pre bi reko da je kod tebe u pitanju step motor ler gasa koji hoće da pravi probleme, tj da nepravilno radi i samim tim diže i spušta broj obrtaja. Ja sam taj problem imao na sparkiću i rešio sam ga jednostavnim čišćenjem. i podmazivanjem.
Stalker
Junior
Posts: 58
Joined: 26 Sep 2011 11:49

Re: Ugradio bih sekventni gas

Post by Stalker »

U svakom slučaju zbog problema koji si naveo nemoj ugrađivati TNG instalaciju (samo zbog toga).
Deluje kao "ceo vo, zbog kg mesa".
TNG ugradi zbog ekonomičnije vožnje i ekologije.
Osetljiviji motor jeste ali nije posebno izraženo ako je dobra instalacija (nećeš ni primetiti).
Ipak, osnovno pravilo je (kao što kaže moj drug Ragazzoni, mašinac od struke):
Da bi motor dobro radio na TNG mora perfektno raditi na benzinu!
(moguće da baš kod ovog problema i nije tako, ali bi to bio onaj izuzetak koji potrvrđuje pravilo)
Post Reply

Return to “4v”