Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 17 Jul 2018 17:06



Odgovori na temu  [ 13 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
 Punjenje guma azotom 

Azot, da ili ne?
Imam i zadovoljan sam 50%  50%  [ 7 ]
Imam i ne vidim razliku 14%  14%  [ 2 ]
Nemam, ali bih želeo da imam 21%  21%  [ 3 ]
Nemam i ne zanima me 14%  14%  [ 2 ]
Zašto azot 0%  0%  [ 0 ]
Ukupno glasova : 14

 Punjenje guma azotom 
Autoru Poruka
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Apr 2011 23:29
Postovi: 382
Pumpanje guma azotom je relativno nova, ali vrlo popularna tema. Pokušaćemo da Vas upoznamo samo s najvažnijim od brojnih prednosti azota. Azot je inertan, suv i nezapaljiv gas. Auto gume su porozne i vremenom gube pritisak. Gume napumpane komprimovanim vazduhom izgube 0.1 bar ili više za manje od mesec dana. Azot, zahvaljujući molekulima koji su veći od molekula kiseonika, sporije ističe iz gume nego vazduh. Zato gume napumpane azotom izgube 0.1 bar za skoro pola godine.
Slika
Ova osobina azota omogućuje duže održavanje propisnog pritiska u gumama. Nedovoljno napumpane gume su uzrok 90% oštećenja guma u vožnji što ponekad može biti vrlo opasno. Koristi koje se postižu održavanjem propisnog pritiska u gumama su sledeće:
    Optimalna kontaktna površina gume s putem
    Manji otpor kotrljanja
    Manje i ravnomernije trošenje gazećeg sloja. Loše napumpane gume se brže troše po obodu, a prepumpane po centralnom delu gazećeg sloja.
    Bolja upravljivost, posebno pri skretanju na mokrim i zaleđenim putevima
    Ekonomična potrošnja goriva

Gume punjene azotom manje se zagrevaju nego gume napumpane komprimovanim vazduhom. Prednosti koje potiču od ove osobine azota su:
    Produžen vek trajanja gazećeg sloja. Koliko će gume trajati zavisi i od temperature koja se postiže u vožnji. Ako se vozi brzinama koje su blizu ili su veće od brzinskih indeksa naznačenih na gumi ili je opterećenje vozila veće nego što to dozvoljavaju indeksi opterećenja.
    Smanjen rizik od pucanja gume pri velikim brzinama

Pritisak u gumama raste kada poraste temperatura. Koliko će pritisak porasti zavisi od brzine i opterećenja vozila. Kod trkačkih guma pritisak može porasti za 50% u odnosu na gume kada su hladne. Gume napumpane azotom imaju znatno manji porast pritiska sa temperaturom.Do korozije čeličnih felni, ventila i unutrašnje žičane strukture gume dolazi zbog prisustva vode i kiseonika u vazduhu. Korišćenjem azota sprečava se korozija zato što azot slabije oksidira.
Da rezimiramo, ako ne želite da redovno proveravate pritisak u gumama onda je pumpanje guma azotom dobar izbor. Propisan pritisak u gumama se održava duže vreme, vek trajanja gume je 25% duži, potrošnja goriva manja po nekim istraživanjima od 2 do 4%, upravljivost bolja, vožnja udobnija i bezbednija. Gume punjene azotom se manje zagrevaju i manji je rizik od eksplozije pri velikim brzinama. Prednosti su mnogobrojne. Cene pumpanja guma se kreću od 0 din tj. besplatnog promotivnog pumpanja, pa do 150 din po točku.

izvor: 4gume


07 Maj 2011 00:02
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
tako je, dobar je specijalno za leto sad kad su +40 stepeni.guma nije vise topla ako imas azot!


07 Jul 2011 19:16
Profil
Junior

Pridružio se: 23 Mar 2012 16:26
Postovi: 18
Ja nisam primetio neku razliku osim da je pritisak postojan.
Ne menja se od promena zimske -letnje. Napumpate i ne mislite :D
Inace koristim ga vec 4-5 godina.


08 Apr 2012 22:11
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Maj 2012 22:42
Postovi: 28
Gde je moguce napuniti pneumatike azotom?


20 Jun 2012 22:52
Profil
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Apr 2011 23:29
Postovi: 382
U skoro svakom servisu. U kom si delu grada?


20 Jun 2012 23:18
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Maj 2012 22:42
Postovi: 28
U Aranđelovcu.


22 Jun 2012 16:39
Profil
Junior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 31 Maj 2012 16:48
Postovi: 19
alexv011 je napisao:
Ja nisam primetio neku razliku osim da je pritisak postojan.
Ne menja se od promena zimske -letnje. Napumpate i ne mislite :D
Inace koristim ga vec 4-5 godina.
Potvrdjujem...
razlike u udobnosti i upravljivosti ni ja nisam primetio.


21 Avg 2012 13:36
Profil
Junior

Pridružio se: 25 Jul 2012 22:01
Postovi: 13
:D Ćao društvance,

Pošto sam profesionalno vezan za vazduhoplovstvo, da vam potvrdim da upravo gume na avionima su punjene azotom, što vojni što putnički, jer je stabilan i manjak u pritisku je izuzetno mali, kao i zbog velikih temperatura guma i opterećenju.

Od mene toliko.

Pozz svima :D


28 Avg 2012 19:53
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
ima vaznost ako su gume malo starije i dopunijem ga sa azotom?traje vise i vise su sigurne na dugom putevima?


04 Sep 2012 08:04
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Neću da kvarim zabavu, jer ovo spada više pod tako nešto.
Nije potpuni MIT ali veći deo navoda iz reklama nije tačan ili bar nije za uslove za prosečnog vozača.
To što avijacija ili F1 koristi azot ne znači da je to posebno bolje i za sve ostale.
Od svega je tačno (samo):
1) Da zaista pneumatik "drži" pritisak (ipak nije toliko od značaja i daleko od "reklamiranog" što je lako dokazati i brojkama ... ali neću o konkretnim, kao što rekoh, kvarilo bi zabavu).
2) Azot koji se koristi iz boca je suv (nije sam po sebi, a i vazduh može da se osuši pa je onda samo značajna prethodna prednost), bez vlage (ili mnogo manje od vazduha).

Ostale prednosti proističu iz prethodne dve ali SVE u meri da nije od većeg značaja.
Uostalom i svi (ozbiljni) proizvođači pneumatika kažu da za ovim nema preke potrebe, tj. da neće štetiti ali da su benefiti mali (do mere zanemarljivosti).

Manje grejanje pneumatika je čist, čistijati mit (na žalost ali tako je).

Dakle, pritisak pneumatika koji je češće u granicama propisanog sa azotom dovodi do dužeg trajanja pneumatika, to što je gas inertan, slaba je vajda jer pneumatik ima i spoljnu stranu.
Evetualno kod slučajeva da se ne prelazi veliki broj km možda (ali možda) bi isti mogao umesto 5 traja ti (npr.) 6 godina i to je to.

Ostalo je ili placebo ili merenje u nedovoljno kontrolisanim uslovima.

Naravno niska cena (cca. 1€ po pneumatiku) je taman vredna ređe provere, ALI vodite računa da ni sa azotom ne možete da ne proveravate pritisak celu godinu nego tek malo ređe (da vas ne obeshrabrim tačnom cifrom).

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


04 Sep 2012 20:18
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 13 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs