Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 24 Sep 2018 03:35



Odgovori na temu  [ 41 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5  Sledeća
 K&N filteri 

K&N da ili ne?
Imam i zadovoljan sam 13%  13%  [ 2 ]
Imam i nisam zadovoljan 0%  0%  [ 0 ]
Nemam ali bih ga kupio 50%  50%  [ 8 ]
Nemam i ne nisam zainteresovan 25%  25%  [ 4 ]
Šta je to uopšte 13%  13%  [ 2 ]
Ukupno glasova : 16

 K&N filteri 
Autoru Poruka
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Apr 2011 23:29
Postovi: 382
Slika
Dve osnovne i najbitnije osobine filtera za vazduh su što bolji protok i što čistiji vazduh. Zamena fabričkog sa nekim od takozvanih High-Performance filtera jeste najčešće prvi korak koji ljudi čine u pogledu tuninga svojih automobila. Modifikacija, odnosno zamena filtera je finansijski najisplativiji poduhvat koji možete uraditi na motoru Vašeg automobila. Međutim, da li taj poduhvat zaista ima nekog ozbiljnog efekta? Mnogi kažu da kupovinom nekog od spomenutih HP filtera za vazduh, od kojih je zasigurno najpoznatiji K&N, sigurno dobijate najmanje 5 konjskih snaga ili po rečima proizvođača 4% snage motora, 5-10% povećanja obrtnog momenta, bolji odziv, pa čak se redukuje i potrošnja goriva, naravno sve ovo zavisi od konkretnog automobila o kome se radi. O praktičnom značaju ovih osobina se može videti na sportskim trkama gde je po nekada i jedna konjska snaga presudna za pobedu pa stoga sami vozači insistiraju na što boljem filteru. Pored toga tu je i efekat promene zvuka koji svakom automobilu daje dubok i rezak zvuk. Iako sve navedene promene nekima ne predstavljaju dovoljan razlog za kupovinu, dugoročno gledano ova investicija je opravdana i sa ekonomske strane.
Slika
Američka kompanija K&M je jedan od najvećih svetskih proizvođača HP filtera za sva vozila, a takođe je najzastupljeniji i na našim prostorima. Veliku razliku između standardnog i ovog filtera čini primena slojeva tkanine pamuka umesto klasičnog papira. Da bi u potpunosti ispunili funkciju standardni papirni filteri moraju biti debljih slojeva i gušće raspoređenih krilaca. Sasvim logično, to stvara i veliki otpor vazduhu koji ulazi kroz sistem, ali ipak filter radi ono što mu je i primarna funkcija – zaustavlja dalji prodor svega onoga što ne bi trebalo da se nađe unutar motora prilikom sagorevanja (prašina, sitni kamenčići i sl.). Klasični filteri se sastoje od velikog broja uskih kanala i prolaza kroz koji se vazduh kreće pa samim tim je vrlo lako zapušiti te iste kanale, a protok se smanjuje čak i kod novog filtera. Naravno, nikad se neće desiti da se čitav filter zapuši i da automobil ostane bez vazduha u smesi, ali je zato njihov vek trajanja vrlo ograničen i predviđena je njihova zamena na maksimalno 20000 km. S druge strane, struktura K&N filtera je mnogo ređa pa vazduh mnogo lakše prolazi do karburatora ili indžektora. Platnena krilca koja se nalaze unutar K&N filtera u sebi sadrže nekoliko slojeva, dok je u osnovi svakog od ovih krilaca aluminijumska pločica koja štiti od deformiteta. Cela unutrašnja konstrukcija filtera je premazana tankim slojem ulja koje čini glavnu funkciju u procesu filtriranja vazduha, odnosno sprečavanja daljeg prodora prašine ka motoru.Zbog ovog načina filtracije K&N filteri mogu da zaustave veću količinu nečistoće. Studije su pokazale da najviše oštećenja motora izazivaju čestice veličine od 10 do 20 mikrona koje ovi filteri uspešno filtriraju. Karakteristike filtera za vazduh se mere u skladu sa ISO 5011 standardom testiranja. Testiranje je vršeno sa česticama koje su manje od 5,5 mikrona pa sve do 176 mikrona. Za primer debljina ljudske kose je oko 50 mikrona. Kao rezultat testiranja se dobija specifični broj efikasnosti filtracije vazduha koji se za K&N filtere kreće u rasponu od 97% pa sve do 99%, a u nekim slučajevima i preko. K&N filter ne zahteva zamenu, što znači da kada ga jednom stavite u Vaš automobil – on tu i ostaje dokle god i sam motor. Ono što će biti Vaša obaveza jeste održavanje koje se svodi na bukvalno pranje i to možete učiniti sami, ili u nekom od servisa. Provera filtera se može vršiti nas svakih 45.000 km dok se čišćenje filtera obavlja na svakih 80.000 km mada često i mnogo više, što je opet veoma dug interval. K&N filter je potrebno prvo dobro oprati, osušiti i potom naprskati posebnim K&N uljem. Sam proces mozda ne izgleda baš jednostavno, ali je zasigurno jeftiniji od konstantne zamene standardnih filtera. Rigorozni americki testovi kvaliteta su pokazali da je maksimalni vek trajanja ovih filtera izuzetno dug i do 100 pranja, pa tako i sam proizvođač daje veoma obećavajuću garanciju od čak 10 godina, odnosno 1.600.000km pređenih kilometara. Dok se kod običnih filtera javlja velika razlika u pritisku vazduha ispred i iza filtera koja može dovesti do deformisanja pa i do cepanja filtera, kod K&N filtera zbog velikog protoka je ova razlika praktično zanemariva. Postoji nekoliko vrsta K&N performance filtera, od kojih su najznačajnije sledeće dve: oni koji menjaju originalne fabričke i custom-fit univerzalni filteri. Stariji modeli sa karburatorom koriste kružne modele, noviji koriste flat panelne filtere.
Slika
K&N pravi ove filtere za svaki tip automobile. Neki testovi su pokazali da je količina vazduha u protoku ka indžektoru gotovo identična kod standardnog i kod K&N filtera. Međutim, treba napomenuti da objašnjenje za ovakvu pojavu, a pritom i veliko iznenađenje je bio podatak da je protok vazduha bez ikakvog filtera bio tek neznatno veći od onoga sa filterom. To nas dovodi do zaključka da veliku ulogu u protoku vazduha kroz sistem imaju sami usisnici i veličina intake-a, a posebno i kučište u kome se nalazi predviđeni fabrički filter vazduha. Tek modifikacijom ovih elemenata su se dobili značajniji rezultati, ali se isto tako tek tada videla veća razlika između standardnog i K&N filtera. Druga vrsta su popularni eksterni tj. univerzalni custom-fit K&N filteri.
Slika
Oni se montiraju nezavisno od polozaja kućišta u kome je fabrički filter. Naravno, u slučaju njihove ugradnje, fabrički filter se u potpunosti uklanja dok modifikacijom ili uklanjanjem njegovog kućišta se dobija još malo dodatnih konjskih snaga. Oblik ovakvog filtera je najčešće cilindričan i bukvalno predstavlja ekstenziju na air-intake sistemu. K&N custom-fit filter se najčešće ugrađuje negde blizu usisnika, ili što dalje od bloka motora, jer važnu ulogu u protoku vazduha i njegovom prolasku kroz prepreke ima i temperatura. Hladniji vazduh znači i više snage, pa je tako bitan aspekt čitave ugradnje i izolacija filtera ovakvog tipa. Za motore sa turbo-kompresorima je situacija nešto bolja i može se očekivati od 8-10 KS, zavisno od zapremine i snage. Takođe postoje različite veličine ovih filtera. Uvek je bolje birati širi, a niži filter mada se smatra da je idealan odnos visine i prečnika između 1/5 i 1/4. U svakom slučaju u K&N katalogu uvek možete naći odgovarajući filter.
Slika
Kupovinom bilo kog tipa K&N filtera za vaš automobil sigurno nećete napraviti štetu automobile. Dobićete filter koji ćete lakše održavati i koji je sigurno kvalitetniji od vašeg prethodnog. I na kraju možete pogledati i demonstraciju ovog filtera http://youtu.be/Gef5XPoiDCE

izvori:speed industry i knfilters


06 Maj 2011 21:25
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
Imamo ovde u Rumunji, jedan koji se zove "filcor", on je uzeo nagrade za originalan filter.
Njega imam i sad, moja kola uzme manje gas! Cuje se kao ferrari!
Svida mi se opasno!


07 Jul 2011 19:14
Profil
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Apr 2011 23:29
Postovi: 382
Okači slobodno slike, da vidimo, i ako imaš neki opis, karakteristike...


07 Jul 2011 22:24
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
Ovaj nas je lep filter. Uzma direktno hladni vazduh, zato motor ima bolje parametre! Za ovo sam izbrisao i rezonator ko je pomogao stari filtar stock!
Slika
By stefanudrea at 2011-07-03


08 Jul 2011 06:26
Profil
Junior

Pridružio se: 22 Jan 2012 19:21
Postovi: 11
stefanudrea je napisao:
ovaj je nas lep filter.uzmi direktno hladni vazduh i za ovo motor ima bolje paramentara!za ovo sam izbrisao i rezonator ko je pomogao stari filtar stock!
Slika
By stefanudrea at 2011-07-03

Zahvaljujem vam inspiriran ovu sliku. Naravno ja ću provjeriti natrag moj 2012 Chevy parka. :o

_________________
I love chevy...2013 chevy tahoe|2013 chevy silverado


22 Jan 2012 20:07
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
Ide za svaki automobil.


20 Feb 2012 09:26
Profil
Senior

Pridružio se: 19 Feb 2012 18:12
Postovi: 255
http://www.deltad.rs/v3/index.php?optio ... ry&catid=6

Evo i par predloga gde se mogu nabaviti.


20 Feb 2012 19:04
Profil
Site Admin
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Apr 2011 23:29
Postovi: 382
Da, mada kada smo sa njima(konkretno sa Draganom) pregovarali oko popusta i bili su kruti. Vredi pokušati i sa drugima. Mada u skorije vreme ću videti kakvo je stanje u regionu, jer kao što su gume najjeftinije u Bosni, a felne u Sloveniji, možda filteri budu najjeftiniji kod našeg druga u Rumuniji. :)


21 Feb 2012 10:24
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jul 2011 17:05
Postovi: 192
Jedan filter je oko 40-45 euro. Ima promocija, ako se kupi dva cene je oko 40 euro, za jedan.
Ali ako govorimo o vise, jedan ili dva.... mozda nam daju popust!


21 Feb 2012 11:25
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Jun 2011 23:12
Postovi: 183
Lokacija: Novi Sad
Stefane, da li su to original K&N filteri ?

_________________
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU


21 Feb 2012 15:46
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 41 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5  Sledeća

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs