Page 1 of 1

Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 30 Jun 2017 08:51
by dixy
Od kako sam kupio auto, čuo sam užasavajući zvonki zvuk iz centralnog tunela, koji je poticao od menjača. Pošto sam menjač isključio kao potencijalni problem, prešao sam na remont svih pokretnih delova prenosa u kabini i van nje.

1. Remont ručice

Ručica je sa cevkom birača spojena osiguračem sa žabicom. Sama rupa na ručici se pojela i raširila, što je dovelo do prekomernog hoda.

Rešenje: Rupa proširena i ubačen deo vođice ventila prečnika (unutrašnjeg) 8mm. Izbrušeno i sređeno - bolje nego fabrički.

2. Remont poluge birača

Poluga ima kao sastavne delove čaure od plastike (i to loše rekao bih) koje su se pojele od vibracija. Poluga ima tri kraka - središnji ima dve čaure preko kojih se ostvaruje pokretna veza sa menjačem a druga dva služe za vezu sa ručicom preko cevke i za biranje brzina. One si spojene sa centralnim krakom sa dve čaure koje su imale mnogo lufta i razvile zazor od bezmalo 2 mm aksijalno.

Rešenje: čaure se izguraju kada se poluga rasklopi, zameni novim i ponovo sastavi. Čaura ima u GM family po ceni od 850 din i Beotas po ceni od 950 din. Inače su za remont poluge korse A i kadeta E.

Rezultat: Mir i tišina u kabini i izuzetno precizan hod menjača.

DIjagnostika i diferencijalna dijagnostika po principu "skini, odradi, vrati probaj" cca tri dana.

Pokušaću da ubacim i slike, samo da nađem neki pogodan server za hosting slika.

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 19 Aug 2017 23:07
by zec
Bas me zanima kako to izgleda. Cekam slike.
Na kojoj kilometrazi je radjen taj zahvat?

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 10 Sep 2017 14:08
by dixy
Nažalost ostao sam bez tih slika (kao i mnogih drugih, zbog ekspertize stručnjaka u servisu za mobilne telefone), ali sam našao na internetu slike poluge, uz kratko objašnjenje šta je potrebno zameniti:

Image

Image

Prva slika je sa aliexpressa, a na poluzi su zamenjeni svi delovi koji su beli i plastični. Set za zamenu je u stvari za korsu A...

Na drugoj slici vide se delovi poluge.

Zamena je urađena na oko 125.000 km.

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 17 Mar 2018 22:33
by zec
Danas zamenjeno nesto od toga, sto je bilo lose. Evo nekih slika, da dopunim.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 18 Mar 2018 21:58
by dixy
Ovi delovi deluju bolje od onih koje sam ja kupio i ugradio, jer evo, posle 9 meseci zvuk zvonkog brujanja metala o metal se vratio. Možeš li nam reći gde si kupio i koji je tačno kataloški broj, jer ne mogu da uvećam sliku? Rekao bih da je za astru, zar ne?

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 24 Mar 2018 11:05
by zec
Kupljeno u KIT komercu. Srecom ima tamo normalnih ljudi pa su nasli ono sto sam trazio. Po tvom uputstvu corsa A, cena oko 560din za taj komplet.
Kataloski broj 207905755 caura menjaca set (pise da je i za astru ali to nije pouzdani podatak)

Image

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 28 Mar 2018 08:16
by dixy
Sjajno, hvala!

Ja sam kupio Birt, navodno italijanski set, mada čisto sumnjam. Cena je bila skoro dvostruko veća od ove koju si ti platio. Razmišljam i o kupovini cele nove poluge birača, ali iz originala je preskupa. Na Aliexpress košta negde oko 25 eur, a pretpostavljam da to pakuju kao zamenske delove.

Naravno, KIT komerc je zaista jedena od boljih radnji i prilično dobro rade svoj posao, tako da i od mene preporuka za njih.

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 08 Apr 2018 16:53
by zec
Probao bih da mozda malo utvrdim i samu rucicu menjaca, onaj deo koji si ti resio vodjicom ventila. Samo to je za mene ozbiljan posao jer nemam kanal ni vodjicu ventila, pa kad odem negde na dizalicu pogledacu kako to izgleda sa donje strane i da vidim mogucnosti.
Pristup rucici je sa donje strane?

Re: Remont poluge birača brzina Aveo 1,4 16v

Posted: 09 Apr 2018 00:10
by dixy
Na sreću - NE!

Ručici se pristupa tako što se prvo ukloni centralna plastična konzola - tunel i kožica menjača i ručne, a onda ima dve mogućnosti:

1. Da se na licu mesta otkači osigurač, koji je sastavni deo osovine, izvuče osovina koja drži samu ručicu i onda izvuče napolje. Na ovaj način cevka koja spaja ručicu i birač ostaje na mestu, ali je ovo daleko teži način, pogotovo ako imaš krupne šake (ja nemam i sve jedno mi je bilo tesno za prilaz).

2. Da se ispod vozila odvije matica c-kleme koja cevku fiksira za polugu birača, koju si upravo remontovao. Zatim se odvije celo plastično kućište koje drži ručicu menjača i sa cevkom izmigolji van. Ono se drži na četiri šrafa 10 i razlikuju se prednji i zadnji.
Ovo je lakši način, samo zaštiti sedišta jer se lako izmažu prilikm izvlačenja cevke. Pri vraćanju potrebno je obratiti pažnju na gumenu manžetnu kroz koju prolazi cevka, jer je (bar kod mene bila) trula i lako se pocepa, a ima i funkciju da ublažava vibracije. U ovom slučaju, menjač mora da se podesi. Okrene se poluga birača clockwise tako da plastični pin na menjaču može da se gurne i poluga zaglavi (ovo u motornom prostoru), a za to vreme je c-klema koja drži cevku otpuštena; zatim se ručica menjača dovede u neutralan položaj, pomeri na levo do kraja i poravnaju rupe na plastičnom kućištu i ručici i zaglave burgijom (ili sličnim alatom) 5 mm; cevka se zatim namesti u birač, c-klema stegne, burgija izvadi a poluga birača pomeri malo da se pin vrati napolje (ima oprugu koja ga vrati).