Page 3 of 4

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 04 Jun 2012 22:41
by Ognjen
miki62 wrote:Medjutim u gradskim uslovima kreni-stani, stvar je malo drugacija, elem, prilikom starta vozila iz mesta, mnogi vozaci, radi ustede goriva prave gresku, i saltaju u visi stepen prenosa vec 1500-2000 o/min. (naravno, govorim o benzinskom motoru), nisu ni svesni koliko motor u takvom rezimu "guta" i sto je jos gore, rasipa goriva, pogotovo ako radi na znatno nizim obrtajima od onih na kojima postize max. snagu, to-jest maksimalni obrtni moment. Ovo isto vazi i za uspone.

Za svaki motor, u specifikaciji postoje podaci o maximalnom obrtnom momentu u Nm na o/min.

Ukratko, svi SUS motori, bilo da su benzinski ili dizel motori, najmanju specificnu potrosnju ostvaruju bas na obrtajima na kojima postizu maximalan obrtni moment, tada je iskoristivost motora a i goriva najveca, a rashodi minimalni.

Znaci, savet za stedljivu voznju ( u gradu i usponima) je, uvek saltajte na brojevima obrtaja na kojima motor postize najvecu snagu.
Ovo sam jednom probao i nikad vise. Prosli auto Mazda 323 1.6 max KS 6400o\min obrt.mom 3200o\min. Probao sam jedno vreme da je vozim\saltam na 3200, potrosnja mi je sa 7-8 skocila na preko 10. Pricam o gradskoj voznji.
Takav nacin jeste mozda najbolji za opterecen auto ali za prazan samo sa vozacem mislim da je do 2500-3000max za saltanje. Sve preko je zustra a ne ekonomicna voznja.

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 10 Jun 2012 23:44
by ivanchevy
evo konacno potrosnja sa k/n filterom

32.72l natoceno za predjenih 366.5Km, u proseku 8.92l na 100km, dosta visoko s obzirom da je bilo i van grada voznje. Sad se vise ne secam dal je bio BMB95 ili evro BMB95... retko vozim (cini mi se ovaj prvi-vodeni :)). Uglavnom sad sam sipao Evro BMB95 na eko pa cu javiti sledecu potrosnju za nekih nedelju dana.

U prevodu, potrosnja se nije promenila u pozitivnom smislu :)

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 11 Jun 2012 00:10
by miki62
Pa nije ni bilo za ocekivati, sve jedno je kakav filter je na kolima, samo da nije zaprljan.
Drugim recima, filter ne moze uticati na potrosnju ako je nov i cist. :)

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 15 Jun 2012 18:20
by zoran 8
Cao drugari,evo danas sam stigao sa odmora,pa sam prvi put mogao realno da ocenim potrosnju svog cruza 124ks na otvorenom.Presao sam oko 1700 km autoputem (vecinom) i potrosnja je tacno 6.5 litara.Auto je vozen od 60 do 160 km/h u zavisnosti od ogranicenja brzine.Ne znam da li ova potrosnja moze da bude i niza ali sam i ovom zadovoljan,obzirom da se dosta razlikuje od gradske.

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 17 Jun 2012 23:30
by ivanchevy
Kalos 1.4 8v 83ks 2005

EKO Evro premium BMB95
potrosnja 24.85l
predjeni km 307km (~160km autoput, uglavnom 140-150km/h, ali pre toga pola sata u prvoj brzini na nizbrdici kad se krene iz bg ka nisu, ~40km van grada, ostatak u bg-u)

Overall: 8.1l na 100km, sto je pristojno s obzirom kad se sve sabere. Jos jednom da se ponovim, ne vidim razliku u potrosnji sa kn filterom i bez, vidim samo razliku u kvalitetu benzina :roll:

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 18 Jun 2012 18:29
by 021
Mislim da sa KN filterom nećeš osetiti manju potrošnju. Obzirom da filter poboljšava protok vazduha, trebalo bi da se oseti startnost odnosno snaga.
Pored toga, ne treba da menjaš filter, već ga pereš, pa bi i tu trebalo da se oseti ušteda.

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 23 Jul 2013 11:58
by bora r12
eo i ja da podelim moje iskustvo do grcke, tacnije pefkohorija, sa 1.4 aveom 4v, oko 620km do vile, jos 100km u grckoj odlazeci na druge plaze, i jos 620 nazad, 3/4 puta klima radila na 2, vozeno uglavnom 120-130 sto znaci 3000-3400rpm, i za tih 1340km potroseno ~86L bezolovnog po mojoj nekoj racunici, 2L gore dole, posto nemam board...generalno sam zadovoljan :) da sam ga drzao na 2500rpm isao bi 100ku ali ustedeo bih mozda pola litra na 100 a stigao kuci 10 dana kasnije, a jos recimo na 2000rpm i 80kmh mozda litar i neki gram...tako da sam se trudio da ne prelazim 3000rpm sto je oko 120 taman za auto put...prijatno sam se iznenadio izolacijom, imao sam utisak da je losa i da cu poludeti na auto putu medjutim nije bilo buke, skroz udobna voznja, cak ni jednu pauzu nismo pravili devojka i ja u povratku, na granicnim prelazima po 5-6 auta ispred, taman malo noge promrdam i cepaj dalje :D skroz pozitivno iskustvo :)

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 18 Dec 2013 13:24
by Wanted
Ako želite uistinu smanjiti potrošnju, pogotovo na autoputu, onda vozite od 80 - 100 km/sat.

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 19 Dec 2013 14:46
by Stalker
To je minimalna a ne optimalna potrošnja.
Takvom brzinom je skoro nemoguće voziti ravnomerno (preticanje kamiona i autobusa) što je takođe bitno pa je ušteda skromna, pola litara ili max. litar u odnosu na 20% veću brzinu.
Idealno je ne prelaziti 110km/h, jer od te brzine počinje značajan uticaj otpora vazduha (inače ide sa trećim stepenom). Zapravo idealno bi bilo ići baš 110±5 km/h.
Dakle 100-120km/h je za automobil poput Avea (1.2 ili 1.4) negde optimum (na auto-putu).
Dobra brzina, sve po propisu a potrošnja i dalje niska.

Re: Optimalna potrošnja

Posted: 25 Dec 2013 00:36
by Wanted
Prvo treba probati, pa tek onda imati neko mišljenj :)
Kod pretjecanja se još uvijek poveća brzina a poslije toga se smanji.
Ja probao :D