Ovo sam jednom probao i nikad vise. Prosli auto Mazda 323 1.6 max KS 6400o\min obrt.mom 3200o\min. Probao sam jedno vreme da je vozim\saltam na 3200, potrosnja mi je sa 7-8 skocila na preko 10. Pricam o gradskoj voznji.miki62 wrote:Medjutim u gradskim uslovima kreni-stani, stvar je malo drugacija, elem, prilikom starta vozila iz mesta, mnogi vozaci, radi ustede goriva prave gresku, i saltaju u visi stepen prenosa vec 1500-2000 o/min. (naravno, govorim o benzinskom motoru), nisu ni svesni koliko motor u takvom rezimu "guta" i sto je jos gore, rasipa goriva, pogotovo ako radi na znatno nizim obrtajima od onih na kojima postize max. snagu, to-jest maksimalni obrtni moment. Ovo isto vazi i za uspone.
Za svaki motor, u specifikaciji postoje podaci o maximalnom obrtnom momentu u Nm na o/min.
Ukratko, svi SUS motori, bilo da su benzinski ili dizel motori, najmanju specificnu potrosnju ostvaruju bas na obrtajima na kojima postizu maximalan obrtni moment, tada je iskoristivost motora a i goriva najveca, a rashodi minimalni.
Znaci, savet za stedljivu voznju ( u gradu i usponima) je, uvek saltajte na brojevima obrtaja na kojima motor postize najvecu snagu.
Takav nacin jeste mozda najbolji za opterecen auto ali za prazan samo sa vozacem mislim da je do 2500-3000max za saltanje. Sve preko je zustra a ne ekonomicna voznja.