Štelovanje ventila
Štelovanje ventila
Posle 120.000km i skoro nikakvog održavanja, čak i bez redovne zamene ulja, uprkos svemu moj Sparkić je još uvek živ. Rešio sam da ga sredim. Da li neko zna za pristojne pare da našteluje ventile?
Re: Štelovanje ventila
Zar se steluju? Mislio sam da je to prevazidjeno...
Ja sam, van ovlascenih, radio jedino veliki servis(plus paknovi i glavcina tocka) gde "porodicno" odrzavamo kola. Majstor je u Mostanici(jbg... ), ako ti odgovara javicu ti na PM... Dobar majstor i korektne cene. Mozes i delove preko njega(tj. narucis iz LAV AUTa u Sremcici, a on ih uzme i cekaju te), ako ima naravno
Generalno za to bi mogao i u ovlasceni servis, koliko moze da kosta...
Labour Time Guide
VALVE CLEARANCE - ADJUST 0.6h, ovo je za matiz 0.8...1h je oko 2000rsd=1200rsd, kod obicnog majstora verovatno 500-600.
Ja sam, van ovlascenih, radio jedino veliki servis(plus paknovi i glavcina tocka) gde "porodicno" odrzavamo kola. Majstor je u Mostanici(jbg... ), ako ti odgovara javicu ti na PM... Dobar majstor i korektne cene. Mozes i delove preko njega(tj. narucis iz LAV AUTa u Sremcici, a on ih uzme i cekaju te), ako ima naravno
Generalno za to bi mogao i u ovlasceni servis, koliko moze da kosta...
Labour Time Guide
VALVE CLEARANCE - ADJUST 0.6h, ovo je za matiz 0.8...1h je oko 2000rsd=1200rsd, kod obicnog majstora verovatno 500-600.
Re: Štelovanje ventila
....a mozes i sam. Ja sam podesavam zazore ventila.
Re: Štelovanje ventila
Ma ja sam to radio na Zastavi i na Ladi, ali na Sparku sam skinuo poklopac i nisam mogao da nađem repere za štelovanje pa sam odustao. Miki može neko detaljnije objašnjenje? U servis ne idem iz principa.
Re: Štelovanje ventila
Vec sam pisao o tome, znaci klasican nacin podesavanja.
Nema nikakvih repera, prosto se:
-Cetvrti cilindar, ventili na "vagu" (oba ventila su podjednako otvorena), podesava se prvi cilindar.
-Drugi na "vagu", podesavamo usis i izduv treceg cilindra.
-Treci na "vagu", podesavamo ventile na drugom cilindru.
-Prvi na "vagu", podesavamo ventile cetvrtog cilindra.
Ko je nekad radio bi ce mu jasno.
Za motor 1.2 (72KS)
-zazor usisnog ventila se podesava na 0.25 mm
-zazor izduvnog ventila se podesava na 0.30 mm
Ja jos nisam podesavao na svom Aveu, ali kad budem, postavicu slike ovde.
Posto sam vec postavljao slike, da se ne ponavljam, ovde imate i parametre za usisne i izduvne ventile, za motor 1.2 (72KS).
http://www.chevroletforumserbia.com/vie ... 6&start=30
Nema nikakvih repera, prosto se:
-Cetvrti cilindar, ventili na "vagu" (oba ventila su podjednako otvorena), podesava se prvi cilindar.
-Drugi na "vagu", podesavamo usis i izduv treceg cilindra.
-Treci na "vagu", podesavamo ventile na drugom cilindru.
-Prvi na "vagu", podesavamo ventile cetvrtog cilindra.
Ko je nekad radio bi ce mu jasno.
Za motor 1.2 (72KS)
-zazor usisnog ventila se podesava na 0.25 mm
-zazor izduvnog ventila se podesava na 0.30 mm
Ja jos nisam podesavao na svom Aveu, ali kad budem, postavicu slike ovde.
Posto sam vec postavljao slike, da se ne ponavljam, ovde imate i parametre za usisne i izduvne ventile, za motor 1.2 (72KS).
http://www.chevroletforumserbia.com/vie ... 6&start=30
Re: Štelovanje ventila
Da li moze sad malo pojasnjavanja? Na ovim motorima se stvarno radi to podesavanje zazora ventila? Kao na tim starim motorima? Nema onih hidro podizaca koji to sve regulisu sami?
Re: Štelovanje ventila
Rekao sam vec, nisam skidao dekli ventila na mom 1.2 motoru, ali mislim da je motor bez hidro podizaca, koliko sam se raspitivao....ipak za te pare ne mozes ocekivati i to.
Re: Štelovanje ventila
Jedno od mojih prethodnih vozila je bio neki seat koji je sastavljen na prelasku fabrike od fiata ka vagenu. Bilo je raznih delova od raznih modela obe grupacije. Sastavljen je davne 1991god, koliko me secanje sluzi i imao je hidro podizace. Potpuno sam iznenadjen podatkom da vozila novije generacije to nemaju. Zato sam pitao.
Hvala.
Hvala.
Re: Štelovanje ventila
Nemoj da te to iznenadjuje, kod jeftinih automobila , fabrike se i dalje drze starih dobrih i proverenih mehanizama, jeftinije je. A sa druge strane, licno i volim sto je tako, manje su mogucnosti kvara a i odrzavanje je jeftinije.
Re: Štelovanje ventila
Da to jeste tacno, jeftinije je. Secam se da sam morao da promenim neki, a menja se samo komplet. Zadovoljstvo je kostalo vise od 100e tada. Ipak na satu je bilo vise od 200k km.