Ugradnja gasa u Cruze

User avatar
021
Senior
Posts: 183
Joined: 09 Jun 2011 23:12
Location: Novi Sad

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by 021 »

Vidim da se baš rasplamsala rasprava. :D
Bla, bla, hvala ti na iscrpnom odgovoru. Još uvek važem ugradnju plina. Videću šta je najpovoljnije i najpametnije.
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
bla, bla
Junior
Posts: 21
Joined: 16 Apr 2013 10:32

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by bla, bla »

@ zorane 8,

za ovo na kraju, da u ovoj zemlji sve može i ne može, se u potpunosti slažem... što ujedno objašnjava i priču o sprženim gumicama na ventilima... Znači, to može da se desi i od plina ali i od benzina (ne zna se šta je gore od ta dva).
O stručnosti ljudi zaposlenih u "ovlašćenim" servisima ću pisati neki drugi put (neka neko otvori temu, ja to ne znam :oops: :lol: )...

@021
nema na čemu, ako imaš još pitanja tu sam...
A kada sam već počeo da pišem, a tema je ugradnja plina, 'ajde da izvedem i računicu uštede ida ti pokažem koliko gubiš dok "vagaš" :D :
-Cruze koji troši 10l benzina po gradu i mesečno prelazi 1000km = 15.100dinara
-Isti taj Cruze će u najgorem slučaju trošiti 12l po gradu tj. 120lX85din. = 10.200 + malo benzina za paljenje ;-) Ukupno: 11.000dinara
Znači, 15100-11000=4.100dinara :D
Malo li je na ovu glad???
Pri tom u obzir treba uzeti i odlaske van grada (more, planina, selo...), onda se tek štedi!!! mene do Kopa i nazad, plin košta 3800dinara! Ja mislim da "strela trans" na autobuskoj stanici košta više :D :lol:
I tako... :mrgreen:
User avatar
kobra
Senior
Posts: 104
Joined: 10 Aug 2013 16:47

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by kobra »

Vaistinu! :idea:
User avatar
021
Senior
Posts: 183
Joined: 09 Jun 2011 23:12
Location: Novi Sad

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by 021 »

Zašto još uvek razmišljam?
Pa čitao sam razne tekstove o ugradnji gasa u Chevrolet, pa se još uvek kolebam.
Između ostalog, čitao sam i ovaj tekst na sajtu http://www.superauto.rs iz koga prenosim deo o gasu:
01.12.2011.
POSETILI SMO: Chevroletov servis Đelmaš Auto u Beogradu

U Srbiji je tehnička ispravnost automobila na veoma niskom nivou, najviše zahvaljujući lošem ili neredovnom održavanju. Tehnički pregledi će vam, po navici, pregledati kroz prste za jednu ili dve crvene novčanice i tako pustiti u promet vozilo sa neispravnim kočnicama i upravljačkim sistemom. Redovno održavanje je u Srbiji retko – obično se u servis ide tek kada je kasno, odnosno kada dođe do ozbiljnog i, po pravilu, skupog kvara. Da problem bude veći, tada se naši vozači obično obraćaju priučenim "majstorima" u neovlašćenim servisima koji nemaju originalne kompjutere ni softver za kompletnu dijagnostiku. Još je gore kada u neovlašćenom servisu za ugradnju delova lošeg kvaliteta treba platiti više nego u ovlašćenom servisu. Zato smo potražili odgovore na niz pitanja koje muče naše čitaoce od šefa ovlašćenog Chevroletovog servisa, Mirka Milovanovića. Ideja ovog teksta nije da ubedi čitaoce da ne idu u neovlašćene servise, jer je to nemoguća misija, već da shvate razliku u uslugama između servisa koji ima licencu proizvođača za rad u odnosu na servis koji to nema. Saznajte takođe da li ugradnja gasnog uređaja produžava ili skraćuje životni vek motora.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović - See more at: http://www.superauto.rs

SUPERAUTO.RS: Velika većina Daewoo modela ima ugrađene gasne uređaje. Vlasnici se često žale na nepravilan rad motora na takvih konvertovanim automobilima – na zapušavanje dizni, na primer. Da li vi uvek imate rešenje za te probleme i da li podržavate ugradnju gasa u vozila?

Mirko Milovanović: Ugradnju gasa ne preporučujem ni u jedan Chevroletov ili Daewoo automobil. Problemi čak i sa sekvent sistemima najnovije generacije javljaju se već nakon 20.000 ili 30.000 pređenih kilometara. Problem može delimično da se otkloni čišćenjem dizni, ali time se samo odlaže neminovna zamena benzinske pumpe, injektora, koji rade samo kod startovanja motora, jer čim se postigne optimalna temperatura, sekvent sistem preuzima snabdevanje motora gorivom, tačnije tečnim naftnim gasom. Kada agregat radi na plin, tada dizne nemaju nikakvu funkciju, a u komori (komorni prostor na glavi) se kao posledica sagorevanja garež lepo na veoma osetljive i sofisticirane dizne.
SUPERAUTO.RS: Da li zbog ugradnje gasnog uređaja stradaju još neki delovi na motoru?

Mirko Milovanović: Stradaju sicevi ventila. Izduvni ventili su preopterećeni mnogo većim temperaturama izgaranja gasa – za više od 30%, pa nije čudo što se brzo oštete.

SUPERAUTO.RS: Vlasnici koji imaju ugrađeni sekvent plin stalno muku muče sa lampicama koje se pale i gase u kokpitu, a često se pali i "chek engine". Zbog čega se to dešava?

Mirko Milovanović: Benzinski motori imaju gornju i donju lambda sondu, a sagorevanjem gasa stvaraju se premale ili previsoke temperature u samom katalizatoru, što remeti normalan rad motora. Kompjuter dobija nepravilne parametre sa tih senzora i zbog toga agregat ne radi kako treba.

- See more at: http://www.superauto.rs/index.php?view= ... kXeur.dpuf
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU
koenigseggccr
Senior
Posts: 123
Joined: 26 Feb 2012 22:00

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by koenigseggccr »

Hm...isti taj Mirko ce ti u privatnom razgovoru reci da ugradis plin... Kao sef ovlascenog servisa, ne moze (a posebno tad nije mogao) da savetuje ljude da ugrade lpg. Isti taj Đelmaš sad ima ugovor sa jednim servisom za ugradnju tng-a, pri čemu se zadržava originalna garancija. To govori dosta. Slažem se da u Chevrolet/Daewoo motor ne može da se ugradi bilo koji tng ali da na tržišti ima kompatibilnih, ima...
Što se tiče dizni, verujem da se brže zaprljaju ali to se dešava i dok se vozi na benzin tj. meni se bar dešavalo dok u Srbiji nije mogao da se sipa Euro BMB na svim pumpama. Od tada, ništa. Na kraju krajeva, valja na svakih 1.000-2.000km vožnje na plin, preći 50-100km na benzin...
I ja sam se premišljao kao i ti, odnosno i više, punih 5 godina... Na kraju sam ugradio Zavoli (pre dve godine) koji su mi preporučili serviseri ovlašćenog servisa, isplatio ga posle 7 meseci, i od tad samo štedim. Nikakvih problema nisam imao (do sada oko 50.000km) sem čišćenja plinskih dizni u dva navrata, zbog lošeg kvaliteta plina, što se rešava krajnje brzo i bezbolno... Benzinska pumpa će verovatno nešto kraće trajati ali kad se uzme u obzir koliko se uštedi vožnjom na plin, a bezbroj puta sam kalkulisao i uverio se, isplati se...
Iz mog iskustva, što više čitaš, teže će ti biti da odlučiš... A opet, kako da odlučiš ako nešto ne pročitaš o tome... :?
Stalker
Junior
Posts: 58
Joined: 26 Sep 2011 11:49

Re: Ugradnja gasa u Cruze

Post by Stalker »

Tekst o koji je naveden je put tehničkih proizvoljnosti i nije (ni blizu) tačan.
Ne bih se upuštao u polemiku ALI nije tako! (daleko od toga).
Jednostavno na neke modele sam proizvođač ne daje odobrenje za ugradnju TNG sistema pa je verovatno to moralo da se (nekako) brani.
Da ni u jedan benzinski motor ne ide TNG i da je svuda to loše (i stradaju dizne i to od taloga sagorevanja, to nema veze, nije TNG dizel, najčistije je gorivo) jednostavno NIJE tačno.
Pri paravilnoj ugradnji (kvalitetnoj) jedino se gubi deo prtljažnog prostora, potrošnja je 15-20% veća (ali se još uvek isplati) i to je to. Eventualno se ugrađuju dodatni elementi za podmazivanje gde je to neophodno (Toyota, tipično).
Da li je konkretan motor pogodan za ugradnju TNG, to ne znam, treba pitati ovlašćene ili kvalitetnije servise za ugradnju.
U svim automobilima ... to je već preterivanje. Zašto je Opel ugrađivao (fabrički) TNG instalaciju (u Corsu, npr.)? Zato što ne valja?!
Činjenica je da su raniji Opel-ovi (GM) motori bili pogodni za ugradnju ali da je u poslednjih 5 godina to malo promenjeno pa samo treba naći pravu informaciju.
Svako preterivanje ("može bez problema" ili "nemoj ni za živu glavu") odbaci u startu, to nisu dobri saveti. Verovatno može ali zna se koji sistem i verovatno je ugradnja malo skuplja, ali bolje da se dobro uradi nego loše. A da li se isplati, zavisi koliko se automobil koristi.
Trenutno je cena TNG-a 45-60% benzina ali će to (uskoro*) biti 50-65% pa o tome treba povesti pažnju. Uz (neminovnih) 15-20% veću potrošnju, treba sve staviti na papir.

*zbog povećanje akciza (usklađivanje, razlika u odnosu na benzin, kod TNG ali i dizela)
Post Reply

Return to “Cruze”