Smanjenje potrošnje kod Kruza

chosen984
Junior
Posts: 20
Joined: 21 Apr 2012 19:44

Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by chosen984 »

'Ajduci moji,
Šoferiram CRUZE 1.6 (124ks) već 15 dana i za to vreme sam pregazio prvih 2.000km. Prvi ključni utisci su sledeći:
1) Udoban je samo tako;
2) Na putu je izuzetno stabilan. Ne postoji mogućnost da će se pri bilo kojoj brzini nakrenuti ili proklizati u krivini-to je moj utisak;
3) Jako je prostran. Nema šanse da ja, ovako krakat, moram da pomeram sedište u neprirodan položaj da bi onaj iza mene seo. Auto je ogroman u svakom pogledu!
4) Startan je kao Yugo 45 iz 1989. godine, a i od njega bi izgubio... :((( Često se zapitam da mi nisu greškom prodali onu varijantu sa 113ks;
5) Čak i troši kao Yugo - 7 litara na magistrali (imam malo lakšu nogu na gasu) a po gradu oko 10, što i nije mnogo za tu grdosiju. Ako se baš skoncentrišem, mogu da postignem 5,5 litara na otvorenom kad god hoću, ali je to naporno na duge relacije (osim ako uključiš tempomat);
6) Razočaran sam što se veliki servis radi na 60.000 km, kao i zato što se klima, po defaultu, uključi svaki put kada prebacim cirkulisanje vazduha prema šofer šajbni (veća potrošnja, manja snaga), kao i jako loše izvedenim RDS-om;
7) NIJE DOZVOLJENA UGRADNjA PLINA!!! :-((((((((((((((((( To je mnoge kupce oteralo!

Najviše bih voleo kada bih mogao da ga nekako ubrzam (jer je trom zbog težine) i smanjim potrošnju u isto vreme. To bih, recimo, mogao da postignem ugradnjom HHO generatora (http://www.hho.rs/) i da se odradi jedan kvalitetan ECO tuning (http://www.triniti.co.rs/servisiranje-v ... uning.html). Tom kombinacijom bih dobio upola nižu potrošnju benzina :D ali i mnogo življi i startniji auto! :))))) E sad, nisam baš siguran šta bi veliki štrumf rekao za garanciju. Da li bi progledali kroz prste bar za HHO? A i šta bih izgubio ako bih ga ugradio na svoju ruku? Garanciju samo na motor ili i na ostatak automobila (podizači, radio, TC, ABS itd), tj. za delove koji nemaju nikakve veze sa tim HHO-om il itjuningom, jer kako ja mogu da pokvarim npr. neku elektroniku ako delujem samo na motor? 'Ajmo, da čujem vaše mišljenje.
chosen984
Junior
Posts: 20
Joined: 21 Apr 2012 19:44

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by chosen984 »

A što se tiče RDS-a, to me posebno nervira! Često mi se memorisane stanice brišu same od sebe a i sat na info displeju se čas posla rašteluje za čitavih nekoliko sati. U Đelmašu mi kažu da moram da isključim RDS da se ovo ne bi dešavalo. Ali, zašto da isključim RDS? Ja baš hoću da mi RDS radi i hoću da mi reše ovaj problem. Da li se i vama ovo dešava?
AgentOrange
Junior
Posts: 63
Joined: 24 Jan 2012 09:48

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by AgentOrange »

Ovo sa vremenom je fora da moraš da isključiš opciju da se sat podešava automatski preko RDS signala, dakle, mislim da se ne isključuje sam RDS, već samo ta sinhronizacija. I mene je to nerviralo dok nisam provalio, sad ne mogu tačno da se setim podešavanja, ali pogledaj uputstvo, naćićeš odmah.
chosen984
Junior
Posts: 20
Joined: 21 Apr 2012 19:44

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by chosen984 »

Ok, hvala, znači da se to i ostalima dešava i da nije to problem samo u mom slučaju. A šta misliš o smanjenju potrošnje na neki od načina i gubitku garancije ako se nešto budži oko motora? Nisam ni ja siguran da li se gubi garancija na ceo auto ili samo na motor. Ne troši Kruz mnogo u litrima (6-7 na otvorenom), nego u dinarima (1 litar košta 152 dinara!!!) a ja godišnje prelazim 50.000 kilometara i nije mi svejedno koliko ću da platim litar goriva. Vidiš, ja živim na Konjarniku (Zvezdara, Bg) a radim u Kolubari, u Baroševcu (okolina Lazarevca), i svakog dana se mučim na toj prokletoj magistrali jer u ovoj našoj Srbiji moram sa završenim ETF-om biti srećan ako se zaposlim daleko od kuće u rudniku uglja... Ali, nebitno, samo da nije te njegove jako izražene tromosti i fabričke zabrane da se ugradi plin, Kruz bi bio skoro idealan auto.
ratko_kg
Junior
Posts: 27
Joined: 10 Dec 2011 23:28

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by ratko_kg »

Nisam bas siguran ali mislim da se veliki servis na stari tip 1.6 motora od 83kw radi na 60000 km, a da se na novi tip od 91 kw veliki servis radi na 150000. Bar sam ja tako procitao u uputstvu za upotrebu vozila .
http://www.chevrolet.rs/images/pdf/manu ... _rs_sr.pdf
http://www.chevrolet.rs/images/pdf/manu ... _rs_sr.pdf
zoran 8
Senior
Posts: 111
Joined: 20 May 2011 22:46

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by zoran 8 »

Ova glupost sa RDS-om me izludjivala.Kad god pogledam na sat uvek je za 1 sat u plusu.Na svu srecu lako se resava.
Sto se tice ugradnje gasa,mene u Djelmasu to nisu rekli.Koliko sam razumeo prvi Cruzeri koji su izasli 113ks,nisu imali mogucnost ugradnje gasa,a posle su izbacili isto model sa 113ks koji je koliko se secam imao neki dodatak i razlika u ceni izmedju ta dva je bila oko 200-300 eur,ako se dobro secam.Nevidim razlog zasto Cruza sa euro V motorom ne moze da se ugradi gas?Da li neko mozda zna?
AgentOrange
Junior
Posts: 63
Joined: 24 Jan 2012 09:48

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by AgentOrange »

Ja lično nisam nešto previše za bilo kakvo van-fabričko budženje, gas mi deluje kao dobra opcija za nekoga ko prelazi dosta km i kome će se ta razlika jako brzo isplatiti. Sad, ne vidim zašto bi se gubila garancija ako se gas ugradi u nekom ovlašćenom servisu, a čak i na displeju imaš LPG lampicu, pa bih rekao da je to i predviđen, jedino ne znam ko od ovih naših servisa to radi, ali pretpostavljam da nije problem saznati. Sa druge strane, to znači da ćeš izgubiti još malo snage, a na 1.6 modelu je pitanje koliko je to dobra stvar pošto je i ovako solidno trom (ne bih baš poredio sa jugom, ali da je trom, jeste).
Nisam vozio 1.8 model, ali mislim da bi 1.8 ili 2.0 bio idealan motor za ovu masu.
chosen984
Junior
Posts: 20
Joined: 21 Apr 2012 19:44

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by chosen984 »

Ratko, dok nisam kupio Kruza, pričali su mi priču da se veliki servis radi na 150.000km i da košta 40.000 din, a sada me ubeđuju da to niko nije mogao da mi kaže jer to prosto nije istina. Kruz me je, pored tih jeftinih servisa na dosta km, privukao i zbog težine, onih šina u vratima, zato što je na kreš testovima ocenjen kao najsigurniji auto u klasi, zbog ne velike potrošnje, itd. Međutim, kažem ti, sada mi u Đelmašu kažu da sam ja, maltene, izmislio da se vel. servis radi na 150 hiljada!? :(

Mogu ja u nekom od ovlašćenih servisa da ugradim gas, ali će to biti dan kada ću izgubiti garanciju svuda osim u tom servisu, što znači da će od tada moći da me zajebavaju kako hoće, a da ne spominjem situaciju da mi stane u nekom drugom gradu ili inostranstvu... Zato sam i mislio da ga malo čipujem i da ugradim HHO generator, pa da se i dalje vozim na bezolovni sa upola manjom potrošnjom, a kada idem na servis da izvadim te drangulije oko tog generatora vodonika (lako se montira i skida a tjuning ne mogu da provale). :) To niko ne može da mi zabrani! :D

Agent, u pravu si, i ja se bojim da će se još više umrtviti. Mogu ti reći da me je njegova tromost razočarala. Dobro, i ja sam malo preterao kada sam ga uporedio sa Jugom, ali ga Punto 1.2 na plin ostavlja za sobom jako lepo. Voleo bih kada bi mogao da ide bar kao Punto, ako već ne može bolje. Ne verujem da ima nekih problema sa prenosom, jer je trom u svim brzinama. Pre bih rekao da je nešto do elektronike, a to je već moja struka pa ću da se malo pozabavim tom temom. :D A opet, ne napušta me nada da će se vremenom još malo razraditi (do sada sam prešao samo 2.000km). Možda i grešim...
ivan
Junior
Posts: 25
Joined: 27 Feb 2012 17:57

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by ivan »

Ugradnja plina... zasto da ne kad vec toliko vozish i imash 'laku nogu'... Ako ne planirash da vozish auto sto godina nego samo tih 5 garancije onda ti servis na samo jednom mjestu i nije neki veliki problem... Da se bash neshto desi da morash na popravku negdje drugo a ne u Bg-u, onda to jedino platish a mozhda ne ni to ako se ne tiche motora i toga sistema kojeg si ugradio... Svakako da ti se nishta na autu nece ni desiti u prvih 5 godina tako da je rizik koji bi preuzeo sasvim mali...
Shto se tiche HHO generatora... Aman chovjeche, ti si inzhenjer, ne zanosi se da na to bacash pare... To ti nece pomoci, naprotiv, troshicesh malo vishe goriva da generishesh vodonik od kog se necesh navozati... I josh cesh da teglish tu komichnu skalameriju unaokolo i da na ime toga troshish josh malo vishe... Shto je najgore ljudi ce ti se smijati...
Tjuning je OK samo oprezno s tim!!!
chosen984
Junior
Posts: 20
Joined: 21 Apr 2012 19:44

Re: Smanjenje potrošnje kod Kruza

Post by chosen984 »

Nisam ni ja siguran da li bi ugradnjom plina izgubio garanciju samo na motor ili na ceo auto (podizači stakala, CD plejer, trapovi, razni senzori itd). Ako bih izgubio garanciju samo na motor - što da ne... Oprečna su mišljenja u ovlašćenim servisima. Ionako planiram da se u startu pozdravim sa garancijom na motor da ne plaćam skupe servise...
HHO stvarno radi. Probali neki ljudi iz mog okruženja i prezadovoljni su. E sad, jedini problem je u tome što se kod najsavremenijih motora (kao što su ovi Opelovi) ostvaruje veoma mala ušteda goriva, možda do 15%. Čitao sam dosta o tome i na stranim sajtovima i zaključio da ljudi širom sveta već dugo ugrađuju hho generatore u svoje automobile. Iskren da budem, ja verujem u poboljšano sagorevanje osnovnog goriva u prisustvu vodonika, ali sam i po malo skeptičan u vezi toga jer mislim da generator vodonika u isto vreme može biti i generator vode... :D
I ja mislim da je tjuning ok, ali se kod Ševroletovih benzinaca vrlo malo može dobiti tjuningom, ili sam ja možda loše informisan...
Post Reply

Return to “Cruze”