Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 25 Maj 2018 03:11



Odgovori na temu  [ 8 Posta ] 
 Fluidi za Cruze 
Autoru Poruka
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Preporuka fluida za Chevrolet CRUZE


Cruze je malo manja priča, jer ju je proizvođač ispričao u svom uputstvu daleko pre bilo kog od nas.
Nova vremena, nova pravila. Ako mogu drugi a što ne bi i GM a što ne bi i Chevrolet. Propišete nivo kvaliteta (za ACEA vas jeste briga ali više vas je briga za vas) i postavite (trasirate) bilstavi put fluida koji su jedini dovoljno dobri za vaše motore od sad pa do večnosti.
Tako su nekako zamislili u GM pa su par godina posle toga jedva spasili živu glavu. Mislim na tehničko bankrotstvo ili “pred-bankrotstvo“ kada ih je vlada (USA) spasila ogromnom svotom nepovratnih sredstava. Toliko o slobodnoj ekonomiji. Naravno sam Dexos je ponajmanje kriv (mada jeste jedan šraf u mašineriji propasti), ali u tvrdnju da API i ACEA nisu dovoljno dobri za (bilo čiji) neki model motora verujem koliko i u Utvaru kraj puta ili to da vanzemaljci redovno posećuju Rtanj.
Dakle za menjačko ulje preporuku nećete ni naći iz prostog razloga što je nema (ili je izbrisana). Iako nigde nije rečeno, ulje za manuelni menjač je očigledno “fill-for-life” pa koliko to bude.
Za razliku od izuzetno precizne definicije šta je dobro za vaš motor od ulja, za rashladnu tečnost je dato kao od bede no bar smo razjasnili da silikati idu u (zasluženu) istoriju … bar kod Chevrolet-a. Šta li ih je najljutilo pa ne žele najbolje (G40) teško je reći, osim da su u pitanju finansijski razlozi (ugovori) jer je za G30 (pa i G34) lakše naći veći broj proizvođača i nižu cenu.
O.K. njihovo pravo. Nije lepo ali je korisno. Korisno njima ali i nama (korisnicima ili savetodavcima).
Za kočiono ulje su takođe veoma precizni a zub vremena je učinio svoje te je DOT 3 kočione fluide poslao u više nego zasluženu istoriju.
1) MOTORNO ULJE
Potrebna količina: 3,75 litara (sa filterom) za 16XE koji dalje neće biti razmatran osim što će biti spominjan pri raznim upoređenjima* kao što je ovo; 4,5 litara za benzinac od 1,8 litara (18XER); 5,6 litara za motor 1,6 od 113ks (16XER) i 6,2 litara za dizel od 2,0 litara i 150ks (Z20DHM).
Na dalje će se pod benzinskim motorom podrazumevati verzija 16XER a pod dizel motorom Z20DHM pošto su one i bile u prodaji od starta na ovim prostorima (Srbija konkretno).
Zanimljivo je da osim klasičnih 1,0 litara između min. i max. kod 16XE i 18XER kod 16XER je to 1,2 litara a kod dizela 2,0 čitavih 1,34 litara. Ovo nije (isključivo) Chevrolet-ov izum nego koriste i drugi a radi se o boljoj prilagođenosti količini samog ulja kao što kod manjih količina ulja postoji razlika od 0,75 litara ili samo (ređe) 0,50 litara. Taman da od sredine nivoa imate pribižno 10% te količine u oba pravca. Ovo nije loše znati kada dolivate ulje ili procenjujete potrošnju istog. Ukazuje i na to da će benzinac raditi i sa 4,5 litara ulja a sa 5,0 još bolje dok dizel može da se zadovolji sa 5 litara ulja iako je naravno bolje da ga ima celih 6 litara.
Preporučena viskoznost: 5W-30. Evenutalno 0/5W-30/40 sve četiri kombinacije kod benzinca i naglašenim da se za dizel motor NE SME koristiti 0W-30.
Minimalni zahtevani kvalitet: Dexos. Dexos2, naravno.
Ne smeju se koristiti ulja po ACEA A1/B1 pa čak ni A5/B5 (ako nemaju i druge standarde a koje Chevrolet nije naveo, prem da se misli na Dexos 2). Tako da na njih lepo (odmah) zaboravite.

Prosto k’o pasulj – prvo je što pomislite. Uz neizbežno – šta ovde ima da se razmišlja!
Rekoh kod Aveo-a ali ovde je zaista tako.

Dexos? A šta je to? I zašto ne Dexos1 nego (odmah) Dexos2?

Dexos je najnoviji globalni GM standard za nivo kvaliteta motornih ulja. Ovo je uvedeno zbog mnogobrojnih, često i zbunjujućih, GM standarda koji su važili pre Dexos-a.
Dexos1 zamenjuje GM6094M, GM4718M i GM-LL-A-025 uz prevazilaženje API SM (ILSAC GF-4) pa čak i API SN (ILSAC GF-5). Zapravo Dexos1 ulja ispunjavaju GF-5 (mada ne u potpunosti, nedostaje kompatibilnost sa E85 gorivima i potpuna zaštita emisionog sistema) ali obratno nije uvek slučaj zbog specifičnih (dodatnih) Opel (GM Europe) testova.
Ulja ovog kvaliteta su fabrička punjenja GM za benzinske motore širom sveta osim u Evropi.
Praktično je ILSAC GF-4/5 (specifikacije GF-5 u razvoju ovog standarda) uz dodatne GM testove.
Dexos2 ili „evropski Dexos“ pokriva fabrička punjenja i servisna punjenja u garanciji (ili posle nje, bar kao jaka preporuka) za sve evropske GM motore od 2010. Prilično je sličan sa ACEA C3 (2007. I 2008. a bazira se na dorađenom ACEA C3-04 iz 2004.). Praktično je obavezan standard za GM motore putničkih vozila sa DPF-om i čest fabrički zahtev za ostale motore (benzin i dizel bez DPF-a) a od 2010. (jeseni 2009.) je postao „zahtev za sve“ („jedan za sve“).
Važi za sve GM dizel motore širom sveta (samo razvučen početak važenja od 2009. u Evropi do 2011. u USA) kao i benzinske motore u Evropi.
Toliko o Dexos-u. Još da napomenem da je unazad kompatibilan sa svim GM standardima te se ova ulja mogu koristiti i za takve namene, naročito (isključivo?) ako se poklapaju viskoznosti ulja.

Prvo i prvo: 0W-30 slobodno zaboravite, osim ako ne živite u Skandinaviji čak i kod benzinca.
Drugo i drugo: 0W-40 ne zaboravite ni kod benzinca ni kod dizela.

Šta je sa 5W-40? Kao i sa 0W-40, nemojte ga zaboraviti iako je Chevrolet tako postavio stvari da je 5W-30 ne samo izbor no. 1 već i jedini mogući. Čemu 0/5W-40 kada takvih ulja u Dexos varijanti gotovo i da nema? Skoro da možete da odete kod najpoznatijeg lokalnog fotografa pa da se lepo slikate sa drugim mogućnostima, iako nije baš 100% tako. Kako god više o tome malo kasnije.

Konkretne preporuke za Cruze 2,0 dizelaš (150ks) i 1,6 benzinac (113ks)

1) Automobil u garanciji
5W-30 Dexos2. U oba slučaja. Rečeno učinjeno. Šut sa rogatim ionako nikada nije mogao, a i zašto biste se borili sa vetrenjačama ako vam daju struju (ako to ide u vašu korist).
Ulja kao i za Aveo 1,4 od 2008. pa nadalje:
Motul Specific Dexos2, Liqui Moly Top Tec 4600, Shell Helix Ultra AG, Mobil Super 3000 XE te OMV BIXXOL special C3 i MOL Dynamic Gold.
Ali da spomenem i GM brendove:
ACDelco dexos2™ SAE 5W-30 i GM Motor Oil dexos2™ SAE 5W-30.
Kao ispušten (a lično meni drag, kod nas dostupan i jako kvalitetan brend) moram posebno da naglasim i: Statoil LazerWay G.
2) Dizel motor sa 100 do 200k km (i stariji od 3 godine; iako ih još nema)
Zaista nema razloga da menjate 5W30 i Dexos2. Ipak, razmotrite makar Motul X-Clean u 5W-40 verziji. Ako veći deo pređenih km bude van grada možete razmotriti i ACEA C3-08 ulja u 5W-40 viskoznosti. 5W-40 može (naravno) dobro da dođe (i pre svega) u težim uslovima rada motora a ne samo kao (eventualno) jeftinija varijanta. Dakle to je drugi, a suštinski prvi, razlog eventualnog prelaska na 5W-40. Naravno možete (i Chevi to kaže) dolivati ACEA A3/B4 uljima, najbolje ACEA A3/B4/C3 (po ACEA 2004. zbirno po 2008. i ne mogu biti) ili A3/B4-08. I naravno čak i više od “legendarnih” Chevi-jevog litra između izmena! Naravno loše bi bilo da to bude više od tri litra ali pod određenim uslovima do te količine nije posebno zabrinjavajuće.
3) Dizel motor sa preko 200k km
Još uvek nema razloga da menjate dobro (Dexos2), naročito ako automobil dobro održavate (ulje ne morate baš da menjate u zvaničnom servisu ali je sve ostalo preporučljivo jer je redovan servis ujedno i kontrolni pregled). U principu bi sa ovim uljima mogli da dogurate i do “penzije” vašeg automobila mada je izvesno da bi od 300k km malo viskoznija ulja svakako prijala motoru.
Ipak, zbog DPF-a držite se (makar) ACEA C3 koja u ovo doba motora mogu biti i ACEA A3/B4/C3 iako će se do tad takva uglavnom povući sa tržišta pa ćete verovatno jedinu dilemu imati da li ACEA iz 2008. ili 2010.
4) Benzinski motor sa 100 do 200k km (i stariji od 3 godine)
Dexos2 i 5W30 nisu zlo već su ono što motoru treba.
4.1. Dexos2 i 5W30
4.1.1. Motul X-Clean 5W40 (recimo da vozite u teškim uslovima rada motora)
4.2. 5W-30 ulja sa GM-LL-A-025. Zašto ne? Naročito u gradu. Postavlja se pitanje čemu štednja od par evra pri zameni ulja? Recimo da ne možete naći odgovarajuće Dexos2 ulje.
4.3. 0/5W-40 koja imaju GM-LL-A-025 (mada je takvih malo te bi i B verziju trebalo uzeti kao mali plus) ili A3/B4. Taman u početnoj „peak-life“ fazi. Voditi računa da ulje bude i API SM.
Mobil 1 0W-40 (naravno), Motul X-cess 5W40 ... Statoil Lazerway 5W40 ...
Ne znači da ACEA C3 u potpunosti nisu za ovu namenu (i X-clean ga ima) nego se čini da bi normal SAPS ulja mogla biti i bolji izbor uz nižu cenu. ACEA A3/B4/C3, naravno, itekako dolaze u obzir.
5) Benzinski motor sa preko 200k km
Uz (naravno) nastavak sa Dexos2 uljima (kao što se radi u “derbijima do uništenja”) sada možete biti opušteniji te 0W-40 a naročito 5W-40 uzeti kao izbor ravnopravan 5W30 uljima. Ipak vodite računa da je API SM obavezan i minimalan baš kao i ACEA A3/B4, prvenstveno verzija iz 2008.
Nije li pravo vreme za Valvoline MaxLife 5W-40? Da, naročito ukoliko motor još nije počeo da troškari ulje ili pri prvim znacima te pojave. Više viskoznosti (10W-40 pa na gore) izbegavati. Čak i kod povećane potrošnje ulja. Držite se 5W-40 dokle god je to razumno (potrošnja ulja ne bude enormna te pređe 6dl na (nekih) 1000km ili 3dl/1000km za ceo interval (zapravo pređe i 3 litara na 15000km pri umerenim uslovima ili isto toliko na 10000km u teškim uslovima vožnje). Posle toga vam remont (manji ili veći) motora ne gine, a upotreba manje kvalitetnih ulja neće dugo odložiti intervenciju a sigurno će je poskupeti.

2) Rashladne Tečnosti
Ili bolje reći rashladna tečnost? Ne ipak ne volim isključivost a “definicija” Chevrolet-a je dovoljna za bar dve vrste ovih fluida.
Preporuka Chevrolet-a:
“Koristiti jedino dugotrajnu rashladnu tečnost bez silikata.”
E neka vam je alal. Ovo mu dođe “U turn”. Dobro, makar smo sa filosofiranjem završili.
Long Life Coolant (LLC) može biti Glysantin G30 (‘Alu Protect’) ili G34.
1) RT po VW TL 774-F (G12 Plus). Čuveni (i popularni) “crvenko”. Zapravo vW TL 774-D/F (G/G12+) ali kako već “plus” preovlađuje i praktično se podrazumeva ipak se sve manje navode oba standarda.
Zašto komplikovati. Jeftino i dostupno.
2) RT po Dex-Cool standardu. Chevi se malo šepuri “iznenadnim” evropejstvom ali ni ovo nije da se ne razmotri (vidi tekst o Aveo modelu). Zapravo je svejedno ali ćete Dex-Cool teže naći i obično je nešto skuplji.
RT bi trebalo da menjate na 5 godina (ili 250 hiljada km koje verovatno dotle nećete preći) o kojoj god da se radi (uključivši i fabričko punjenje, mada bi njega mogli i godinu dana duže). Ko prelazi malo km godišnje može da menja i na 6 godina, prvi put i na 7 ali je naravno čak i tad bolje menjati na 5 a ko o svom automobilu želi dug (duži) život neće pogrešiti ni ukoliko to radi na 4 godine. Trošak je zaista mali.
Ovde (kod Cruze-a) je još bolje koristiti fabrički “smućkane” tečnosti nego koncentrate jer je pravo pitanje: koju koncentraciju koristiti? Po Chevrolet-u bi trebalo 40% (zaštita do -28°C) jer je tako i on uradio (za južne predele Evrope, nadam se, jer u “rodnoj” mu Poljskoj to može biti i nedovoljno). Ništa ne fali i ako je 50% što je i bolje i jednostavnije. Prefinjenost i finese u pogledu razmene toplote proizvođač neka zadrži za sebe i naučne skupove, ako odete na Kopaonik ili neku inostranu planinu pa vam hladnjak (blok motora) pukne, neće vam baš biti ni do “prefinjenosti” ni do “finesa” a najmanje do “nauke”.

3) Kočione tečnosti

Chevrolet kaže “samo” (i isključivo) DOT4. E pa ovi ameri što mogu da nasmeju čoveka to evropljani nikada neće. Baš bi voleo da mi neko iz fabrike lepo objasni (nema šanse) zašto ne bi mogle i DOT 5.1 tečnosti. Pre će biti da se radi o tome da su ameri otkrili Ameriku pa sad kao Kolumbo viču na sav glas “Indija, Indija”. Dakle i vrapci na grani znaju pa su i ameri prihvatili da DOT 4 može da traje i 6 meseci duže, da pruža dodatnu sigurnost pri teškim uslovima vožnje, da kočioni sistem sa njima duže traje, itd.

Dakle DOT 4, još bolje takozvani “super DOT 4” (pojedine Castrol ili Kroon KT) ili najbolje DOT 5.1 ali uz podsećanje da je “običan” DOT 4 dobar (sasvim dovoljan i solidan, standard kvaliteta).

Menjajte na DVE godine (i fabrika tako kaže) ili na godinu dana (to ne kaže, samo naglašava da se ranije treba menjati) za teške uslove vožnje, naročito vožnja po brdsko-planinskim oblastima i/ili vuča prikolice i slično.

4) Ulje za manuelni menjač

E ovde smo ga “zamočkali” bar što se fabričke preporuke tiče. NEMA JE.
Naravno, radi se o “fill-for-life” konceptu. Naravno vaše gledanje na stvari i želja da automobil traje više od 15 godina ne mora da se poklopi sa fabričkim koje vam “kroz redove” ukazuje na to da bi za 10, 12 ili najviše 15 godina vaš auto trebali da pošaljete na reciklažu i kupite nov. Naravno ovo nije specijalnost Chevroleta već opšte pravilo u auto industriji.
Dakle prvih 10 godina zaista ne morate menjati menjačko ulje, a možete da “terate” i do 15. Savet je da nađete “zlatnu sredinu” koja je negde na 12 godina. Problem sa “maksimalnih” 15 godina je što sipate ulje u nešto što teško da će trajati više od 10 a verovatno tek još 5 godina. Koliko je to isplatljivo na svakom korisniku je da odluči ali “navrće vodu” ka kraćem intervalu zamene (10-12 godina). Da li će vas proglasiti ludim ukoliko promenite i ranije? Verovatno da (od servisa do prijatelja) ali jedino što je tu ludo je takav način razmišljanja. Promeniti “fill-for-life” ulje u menjaču na 7 ili 8 godina, nije nikakav greh. Teorijski bi to bilo dobro čak i na 3 godine ali bi 5 godina ipak bio krajnji razuman rok jer zaista nikakve potrebe nema da se ranije menja čak iako vozite u izuzetno teškim uslovima eksploatacije automobila.
Šta sipati? Viskozitet 75W-90, to je 100% u oba slučaja. U benzice bi išla i API GL-4 ulja (iako ih nije lako naći i nećete puno uštedeti na njima; praktično idealno bi bilo Statoil Gearway S4) i NARAVNO pre svega API GL-4/5 ili GL-4 Plus. Ako biste već da štedite koristite kvalitetna PS ulja (MotylGear 75W90, Kroon Syngear, Statoil Gearway PS45) a ako hoćete najbolje za vaš menjač onda naravno sipajte sintetička API GL4/5 ulja u 75W-90 viskoznosti (MotylGear 300, Kroon SP 1011, Castrol Universal, Valvoline TDL …).
Za dizelaša bi API GL4/5 sintetika bio minimum ali i optimum kvaliteta. Doduše ovde nemate razloga da izbegavate i “čiste petice” (API GL-5) kao što su: Statoil Gearway S5, Fuchs Titan Syntopoid ili Liqui Moly Fully Synthetic Gear Oil (sva u 75W-90 viskozitetu). Ne da ih izbegavate nego baš suprotno, to su verovatno i najbolja ulja za vaš menjač prem da ništa ne fali ni “univerzalnijim” uljima koja osim GL-5 imaju i GL-4 ili čak i GL-3 (pa i GL-2 kao OMV Unigear S).
Sa fabričkim uljem možete izgurati i svih 300 hiljada km (pa i više, ali ne treba ni preterivati) a posle izmene treba menjati na 10god./250k km što bi značilo tek jednu (eventualno dve) zamene.
Ovde samo da spomenen da je specifikacija za automatski menjač DEXRON VI što je najnoviji i najuniverzalniji standard. Ne sipajte svakako ništa ispod toga. Kod nas je malo teže naći ova ulja ali nije ni nemoguće. Imate Kroon ATF Dexron VI, Fuchs Titan ATF 6000 SL, Addinol ATF XN Plus, itd.
Menjate na 150 hiljada km (iako Chevrolet ne naglašava to znači i 5 godina, maksimalno 6) ili na 75000km ukoliko vozite u teškim uslovima (ili 3 godine).

Na kraju da napomenem da se motorno ulje menja na 15000km ili godinu dana. Ne bih savetovao izmenu na manje od 10 hiljada km čak i u najtežim uslovima vožnje. Kod benzinskim motora (i kad vam istekne garancija) bi ovo mogli produžiti na 20 hiljada km ukoliko vozite više van grada ili ostati na 15000km za pretežno gradsku vožnju. Još jedan uslov za 20k km (uz obavezno više km van grada) je da imate ugrađenu TNG instalaciju i/ili koristite kvalitetniji benzin (evro premium kao minimum).
Kad smo već kod benzina da napomenem da je Chevrolet izuzetno pogodan za situaciju na tržištu gde čak i evropremium jedva da ima 95 oktana (95,1 recimo) a BMB verovatno na pumpi ni toliko (možda u rafineriji 95,00). Pogodan jer osim podrazumevanih 95 može bez problema koristiti i benzin do minimalnih 91 oktan (što nećete naći čak ni kod nas) bez ikakvih posledica po motor. Zbog ovoga vrlo malo smisla ima koristiti visokooktanske benzine (98 ili više) jer ćete samo skuplje plaćati gorivo. Dobar EN 228 benzin sa manje od 10ppm sumpora je sve što vam treba. Ipak ako ikada budete u situaciji ne propustite priliku da napunite rezervoar (do vrha, naređenje, nije savet) sa Shell V Power od 95 oktana. Nije sve u oktanima, nešto je i u (superiornom) sastavu.

Malo je kraće, dosadnije i suženo u odnosu na Aveo ali to diktira sam Chevrolet, preciznijim i novijim (najnovijim) standardima kojih se treba držati jer je to i najbolje za vaš automobil.

* da tekst ne bi bio predugačak i opterećen nepotrebnim, ovo zapravo nije urađeno (upoređenje 16XE sa XER). Zanimljivo je da se za 16XE ostavlja mogućnost korišćenja 10W-40 polu-sintetičkih i 15W-40 mineralnih ulja uz uslov da se prva koriste samo do -20 cel. a druga do -15 cel.
Još jedan detalj vezan za 16XE je i to da može da radi i sa benzinima sa manje od 90 oktana ("regular"). Ipak, kako je taj model motora regionalno namenjen i nije se pojavaljivao u ovim krajevima, nije pominjan ni u komparaciji sa XER motorom.

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


Poslednji put menjao Stalker dana 08 Okt 2011 20:42, izmenjena samo jedanput



07 Okt 2011 10:12
Profil
Senior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Jun 2011 23:12
Postovi: 183
Lokacija: Novi Sad
Stalker, zahvaljujem na savetima i na ispunjenom obećanju. :D

_________________
Poseti Limundo, ima mnogo dobrih aukcija:
http://www.limundo.com/ref/SasaYU


07 Okt 2011 18:25
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Hvala na poverenju i strpljenju!
Teško da sam mogao ranije.
Ostaje još Spark u smislu "velikih" tekstova. Naravno ostaje da sam raspoloživ za konkretna pitanja i u vezi ostalih modela.
Ipak, teško da bih mogao ovako opšte (opširne) tekstove da napišem za sve Chevrolet modele, makar one koji su prodavani u Srbiji.
Spark je uz Aveo verovatno najprodavaniji model te zaista zaslužuje takvu pažnju.
Cruze je dobio prednost iz dva razloga:
komentar "021" se poklopio sa nekim mojim (ličnim) sagledavanjem (podsećanjem na detalje istog) Dexos2 standarda, tako da je Cruze sa svojim "zahtevom za" uleteo "kao kec na desetku".
Tako da mi je bilo lakše da ispunim obećanje.
Naravno dobar deo je i zbog pozitivne reakcije člana '021'.
Inače sam u stiuaciji - "no can do" (cajknot).

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


08 Okt 2011 20:49
Profil
Početnik

Pridružio se: 06 Dec 2011 22:31
Postovi: 2
Dakle u Cruza 2.0 150 ks bez brige mogu sipati GM 5w-30?


06 Dec 2011 22:52
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Naravno. Uz uslov da je Dexos2.

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


06 Dec 2011 23:40
Profil
Početnik

Pridružio se: 21 Jun 2012 15:37
Postovi: 1
Huh, pojma nisam imao da ne treba tako cesto menjati ulje...Moracu da se edukujem :oops:

_________________
http://wedofaces.com


21 Jun 2012 15:39
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Nije samo ekološki već je i dobro za džep a ne škodi motoru.
Kod dizela menjajte na 15000km a kod benzinca na 15 pa čak i do svih 25 hiljada km (ali unutar godinu dana). Fabrička preporuka je 30.000km.
To prepolovljavanje servisnog intervala (kod nas) je više za pretežno gradsku vožnju i zbog činjenice da nije bilo kvalitetnih benzina do skoro. Od pojave "evropremiuma" sasvim je O.K. da ulje menjate i na 20k km (mešovita vožnja). TNG i/ili pretežno vožnja van grada - 25000km.
Nema potrebe preterivati sa skraćenjem servisnih intervala do te mere (u odnosu na zapadni deo EU). Naravno podrazumeva se redovno održavanje (ostalo).
Može li svih 30k km? Čemu uopšte skraćenje?
1) Ipak je benzin malo lošiji (nije isto ispuniti norme i premašiti ih i to osetno).
2) Lošiji su nam putevi (pored ostalog i prašnjaviji, a prašina je "smrt" za dugovečnost ulja).
3) Malo toplija klima (nego u Nemačkoj, Holandiji itd.)
Pri ovome je JAKO BITNO da se redovno proverava nivo ulja, naročito posle 10 hiljada km.
I naravno, održava na odgovarajućem nivou (svakako iznad minimuma, najbolje na pola do 3/4 iznad minimuma; tj. čim padne, ne baš za mm, ispod polovine nivoa dopuniti do 2/3 ili 3/4 nivoa između min i max. (između polovine i max.), pri čemu paziti da se ne prepuni).
Redovna provera 5-10 min. po ugašenom motoru, ona kada procenjujete treba li dosipati, najbolje izjutra kad je motor potpuno hladan (i ulje se slilo u karter).

I naravno, ZA 20 ili 25k km, izuzetno morate voditi računa o KVALITETU ULJA (za do 15000km bilo koje koje ispunjava zahteve će odraditi posao, mada nije isto "odraditi" i "premašiti").

ITD.

Ako vas tema interesuje imate "malo" više na blogu (pa jedno ... hiljadu kucanih strana, sa komentarima možda i dve).

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


21 Jun 2012 17:05
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Good point.
It's unclear "Below Honda Accord and above (?)." Above which car? Honda Civic? Golf?
Little subjective, but not much. Cruze is very convincing in the class.

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


04 Nov 2013 15:29
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 8 Posta ] 

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs