Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je 22 Avg 2018 07:20



Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 
 Nivo ulja u motoru 
Autoru Poruka
Junior

Pridružio se: 25 Okt 2012 10:40
Postovi: 12
U ovlašćenom servisu su mi prilikom redovnog servisa nasuli ulja 4-5 mm iznad oznake za maksimum, da li to može štetiti motoru? Šta da radim, da li da odvadim višak preko čepa? Brinem da ne probije na neki semering.
I da, naplatili su 4 litre ulja, iako u motor po specifikaciji staje 2,7 l (višak nisam dobio)...


02 Jun 2013 22:31
Profil
Junior
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Nov 2012 10:12
Postovi: 33
evo nešto o nivou ulja u motoru:
http://bit.ly/12ZU5ug


03 Jun 2013 09:27
Profil
Junior

Pridružio se: 26 Sep 2011 11:49
Postovi: 58
Hvala g. "Joza".
Na CBC-u sam expendable (i drugde ako već nisam stalker).

Da se ne ponavljam mnogo evo i skraćene verzije (a za detalje koristite gore dati link):

1) Kakve jajare, naplatiti litar ulja koje nije zamenjeno, e to je čisto džeparenje!
2) Verovatno je usuto 3 litara ulja, što je taman više nego što treba.
Naime, koliko se sećam u Spark staje 3 litara ali je "service fill" (servisna zamena) 2,7 litara.
To je čak i idealno (ako je motor pre zamene bio dobro zagrejan, a ostavljeno bar pola sata da se cedi staro ulje). Znači 10% zaostalo u motoru. Može biti i više, pa je čak prosek za zamenu u servisu (na brzinu) oko 2,5lit. (toliko se ispusti, ako je bilo blizu max. i toliko treba doliti).
Iskreno se nadam da nisu načeli i četvrti litar (ceo ga sigurno nisu sipali, bio bi još veći nivo).
3) Verovatno imate oko pola litara ulja previše (možda i samo 3dl). Tih 4-5mm čak pre govori da je to i nešto manje od pola litara.
4) Kako god, ne bi trebalo da je posebno opasno. Kod benzinaca naročito.
5) Popuštanje zaptivki (zbog prevelikog pritiska ulja?!) nije tako izvesno čak je blizu toga da bude (urbani) mit. Ne bih ulazio u detalje ali najmanje iz dva razloga to neće da se desi.
Kako god, višak nikako nije dobar (može da peni ulje, što je takođe malo verovatno za malo prekoračenje, a samo dugoročno utiče loše na katalizator). Svakako da je podmazivanje sa viškom ulja lošije nego sa normalnom količinom.
6) Višak ulja je nezgodnija stvar kod dizel motora kada treba brzo reagovati i izvući višak.
7) Po nivou koji ste naveli (4-5mm) bih rekao da skoro i da ne morate da reagujete (bar ne panično i ASAP - što pre).
8) Da li da istom servisu kažete za problem (pa još da vas nabede da ste ćoravi i ludi) te da oni to reše (i verovatno budete ispod minimuma posle toga) ili da sami rešite ... teško je reći.
9) Najbolje je višak ispumpati ali to možete samo u servisu.
10) Sami da izvučete nešto ulja ... može ali može biti i komplikovano (osim na CBC-u o tome ima i na forumu Honda kluba, možda čak i više baš o slučaju previše ulja i načinima izvlačenja istog).

Pozdrav!

P.S.
višak od oko 3-4dl sam jedared imao (sam menjao ulje, kao i obično, ovo je bilo zimi) rešio sam blastičnom pipetom od 50ml. Naravno imao sam je, kupiti samo zato ... možda se i isplati (treba proveriti, možda i nije više od par stotina dinara, može i od 20ml, samo ima više posla; naravno paziti da može da prođe kroz otvor za mernu šipku.

_________________
Stalker - www.motornaulja.blogspot.com


03 Jun 2013 10:52
Profil
Junior

Pridružio se: 25 Okt 2012 10:40
Postovi: 12
Hvala puno na iscrpnom odgovoru!


04 Jun 2013 15:04
Profil
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 4 Posta ] 

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Prevod - www.CyberCom.rs